افزایش ۳۰ درصدی رسانه‌های خارجی متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر

تهران- ایرنا- نمایندگان ۲۵ رسانه خارجی متقاضی حضور در سینمای رسانه‌ها و پوشش رسانه‌ای سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شده‌اند که این رقم نسبت به دوره گذشته جشنواره، بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، امسال رسانه‌هایی چون اسپوتنیک روسیه، الاتجاه عراق، العراقیه عراق، العربی قطر، الجزیره انگلیس، العهد لبنان، المنار لبنان، انکس لوکزامبورگ، ای‌بی‌سی نیوز استرالیا، آناتولی ترکیه، آی نیوز عراق، بلادی عراق، تلویزیون کردست عراق، تیما انگلستان، dpa آلمان، راپتلی روسیه، روسیا الیوم روسیه، فایننشال تایمز انگلستان، فرانسه ۲۴، afp  فرانسه، گتی ایمجز امریکا، یونیوز لبنان، زوما پرس امریکا، العهد لبنان و آنسا ایتالیا با ارائه درخواست، متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر شده‌اند.

میزان درخواست متقاضیان خارجی برای حضور در این رویداد ملی، نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، پس از بررسی تقاضای نمایندگان رسانه‌های خارجی از کشورهای مختلف دنیا و بر مبنای میزان فعالیت آنها در دوره گذشته جشنواره و اثرگذاری این رسانه‌ها، نسبت به صدور کارت حضور نمایندگان این رسانه‌ها اقدام خواهد کرد.

سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری همزمان با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار می‌شود. در این دوره جشنواره، ۱۱۵ فیلم سینمایی به همراه ۳۶ فیلم مستند فرم ثبت‌نام جشنواره را تکمیل کرده‌اند که در میان فیلم‌های سینمایی، ۳۷ اثر به فیلمسازان اول اختصاص دارد. 

این جشنواره شامل بخش های مختلف از جمله مسابقه سینمای ایران یا سودای سیمرغ (فیلم های سینمایی داستانی/ پویانمایی فیلم‌های بلند داستانی که دارای پروانه ساخت یا نمایش از سازمان سینمایی باشند و تا قبل از بهمن ۱۳۹۸ اکران عمومی نشده و در هیچیک از رویدادها و جشنواره‌های سینمایی داخلی و خارجی به نمایش در نیامده باشند)، نگاه نو (فیلم اول کارگردان: داستانی/ پویانمایی فیلمساز یا کارگردان اول، به هنرمندی اطلاق می‌شود که برای ساخت یا نمایش فیلم سینمایی خود برای نخستین بار، مجوزهای لازم و قانونی را از سازمان سینمایی کسب کرده باشد و پیش از این اثری از وی به عنوان فیلم سینمایی اکران یا در رویدادهای داخلی یا خارجی معرفی نشده باشد)، مستند بلند، کوتاه داستانی (با زمان نمایش حداقل ۳ و حداکثر ۱۵ دقیقه)، مسابقه تبلیغات سینمای ایران و مسابقه تجلی اراده ملی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha