۸ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 2092
کد خبر: 83612440
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بانک مهر در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی رتبه نخست سمنان را دارد

شاهرود- ایرنا- مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان سمنان با بیان این که این بانک در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی رتبه نخست استان سمنان را در میان سایر بانک‌ها دارد گفت: انتظار پرداخت تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی قرض الحسنه ازدواج در شهرستان شاهرود از ۴۸ ساعت تا یک هفته است و با کمترین ضامن و کاغذ بازی انجام می‌شود.

ایمان صمدی روز یکشنبه در آیین گشایش دومین شعبه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در شهرستان شاهرود افزود: این بانک ۱۸ درصد تمام سپرده های قرض الحسنه را در اختیار دارد که بالاتر از میانگین کشوری است و شهرستان شاهرود رتبه نخست استان سمنان را در این بخش دارد.

وی با بیان اینکه ۲۷ درصد تسهیلات قرض الحسنه شاهرود را این بانک پرداخت کرده ، ادامه داد: از جمعیت ۱۵۰ هزار نفری این شهر ، ۳۰هزار نفر مشتری جذب این بانک بوده و از این تعداد  ۱۸هزار نفر تسهیلات قرض الحسنه دریافت کرده اند.

به گفته او در ۹ ماهه امسال یکصد هزار افتتاح حساب در استان سمنان انجام شده و بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب عقود قرض الحسنه پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر استان سمنان گفت: تسهیلات تفاهم نامه های کمیته امداد و بهزیستی از سال ۹۷ و ۶ ماهه نخست امسال بطور کامل پرداخت شده و ۵۰ درصد بیشتر از اعتبارات ابلاغی در این حوزه جذب گردیده است.

صمدی افزود: رتبه نخست کشور در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان در حوزه کار گشایی و اشتغال  به این باک قرض الحسنه رسیده و تمام اعتبارات آن جذب شده است.

به گفته این مسوول با توجه به حجم بالای فعالیت های شعبه این بانک در شاهرود و افزایش تقاضاهای مردمی ، شعبه دوم  با اعتبار هشت میلیارد ریال امروز گشایش یافت.

در این آیین امام جمعه شاهرود هم گفت: در دین اسلام بر انفاق و قرض الحسنه بسیار تاکید شده است و یک امر ماندگار است.

حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی افزود: برای حل مشکلات کشور باید با تلاش همگانی بسوی پرداخت های قرض الحسنه گام برداریم.

وی با بیان اینکه معمولا بانک ها  در این حوزه خوب عمل نکرده اند ، ادامه داد: قرض الحسنه های رسمی و غیر رسمی و موسسه های مالی و اعتباری هم خوب عمل نکردند.

امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه قرض الحسنه های خانگی فراوانی در کشوربا گردش مالی صدها میلیاردریالی در کشور ایجاد شده  ، تاکید کرد:گردش مالی عظیم این قرض الحسنه های خانگی عموما در تولید بکار نمی رود بلکه به تجمل گرایی ، مصرف زدگی و در نهایت به زیارت ختم می شود.

به گفته او افتخار بانک قرض الحسنه مهر ایران پرداخت تسهیلات قرض الحسنه است و امید است که بانکداری ما به این سمت و سو و بانکداری بدون ربا برود.

وی بانکداری اسلامی بدون ربا و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه را در جلوگیری از رشد فزاینده موسسه های مالی و صندوق های خانگی بسیار موثر شمرد.

امینی با بیان اینکه ۸۰ درصد پول های صنوق های قرض الحسنه خانگی گردش مالی بجا و درستی ندارند ، افزود: قرض الحسنه بانک ها می توانند به ساماندهی نقدینگی کشور کمک کنندکه همه مردم بهره مند شوند.

معاون  برنامه ریزی توسعه فرمانداری شاهرود هم در این آیین گفت: برای توسعه کشور  و در راستای پیروی از پیامبر و خاندان عصمت و طهارت (ع) چاره ای جز گام نهادن در مسیر الهی و قرض الحسنه نداریم.   

گلچهره محمدی افزود:ارتقای سطح مطالبات مردمی ، حفظ کرامت انسانی به وِیژه برای زنان سرپرست خانوار به نحوه خدمت رسانی وابسته است.

وی پرداخت تسهیلات  قرض الحسنه را یکی از گام های موثر در کاهش دغدغه های مردم دانست که چرخه اقتصادی را فعال می کند.

 عضو شورای شهر شاهرود هم در این مراسم گفت:مردم شاهرود تاکنون استقبال خوبی از بانک قرض الحسنه مهر ایران برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه کرده اند.

حسینعلی سمیعی افزود: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در همه بانک ها  مورد نیاز و تاکید مردم است که امیدوایم به این روال بیشتر توجه  و عمل کنند.

وی اظهار امید واری کرد با پیگیری در شورای شهر بخشی از گردش مالی ۱۶۰ میلیارد تومانی شهرداری به بانک قرض الحسنه مهر ایران منتقل شود.

دومین شعبه بانک قرض الحسنه مهر ایران در شاهرود با حضور سلیمان توکلی عضو هیات مدیره این بانک و جمعی از مسوولان استانی و محلی در خیابان شهدای شاهرود گشایش یافت.

اخبار مرتبط