۸ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۲۸
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 83612492
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موزه تمبر البرز در مکان مناسبی جانمایی شود

۸ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۲۸
کد خبر: 83612492
موزه تمبر البرز در مکان مناسبی جانمایی شود

کرج - ایرنا - نایب رییس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اهمیت گردشگری و دیدنی موزه تمبر یکتا استان البرز گفت : برای جذب گردشگران باید این موزه بسیار ارزشمند به مکان مناسبی انتقال یابد.

رحیم خستو روز یکشنبه در یکصد و هفتاد و ششمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر کرج  با اشاره به اینکه موزه تمبر یکتا واقع در فلکه اول رجایی دارای فضای کافی نیست، بر ضرورت اختصاص مکانی برای این موزه تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه پیگیری این موضوع جز وظایف شهرداری نیست، ادامه داد: اما تحقق این کار به عنوان یادگاری شورای پنجم برای مردم کرج و توجه به تاریخ کشور، امری شایسته است.

این عضو شورا گفت: از اولین تمبری که در ایران منتشر شده تا به امروز، در این موزه وجود دارد، تمبر،اسکناس و سایر آثار فرهنگی ۲۱۰ کشور در این موزه نگهداری می شود که کلکسیونی از تمبر، سکه و اسکناس درآن دیده می شود.

بیش از ۲ میلیون تمبر و صفحه های موسیقی ایرانی در یک فضا به مساحت یکصد مترمربع  در این موزه جای داده شده است.

خستو ادامه داد: جای درد و رنج است برای شهری(کرج ) که باید منبع گردشگری باشد، موزه آن در جای مناسبی قرار نگیرد.

این عضو شورا  گفت : به تازگی در مشهد موزه ای با همین نام تاسیس شده و در تلاش هستند تا این موزه را از شهر کرج خارج کنند.

وی تاکید کرد که برای جلوگیری از این کار، مکانی مناسب برای انتقال و ماندگاری موزه  تمبر البرز در نظر گرفته شود.

پیش ازاین مدیر عامل موزه تمبر یکتا استان البرز که از جانبازان دفاع مقدس است ، اعلام کرد که به دلیل عدم حمایت مسوولان این استان درصدد انتقال موزه تمبر البرز به مشهد مقدس است .

سیدحسین موسوی یکتا  اظهار داشت: موزه  تمبر البرز از سال ۱۳۹۵ با هدف معرفی اوراق بهادار، تمبر و سکه کشورهای مختلف جهان و ایران در منطقه رجایی شهر کرج راه اندازی شد و انتظار می رفت با حمایت اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و سایر دستگاه های اجرایی استان البرز به مکانی جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود.

وی ادامه داد: این مجموعه در سال ۱۳۹۶ به عنوان موزه برتر ایران شناخته شد چرا که بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اثر در زمینه تمبر، سکه و اوراق بهادار ایران و جهان در آن نگهداری می شود.

موسوی که خود را از جانبازان ۶۵ درصد دفاع مقدس معرفی کرد، گفت: این موزه با هدف جذب گردشگران و معرفی ظرفیت های تاریخی استان البرز و کشور راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل اولین موزه خصوصی تخصصی اوراق بهادار و تمبر ایران اظهار داشت: اکنون این مجموعه  که دارای کلکسیون بینظیری از آثار تاریخی است در سایه کم‌مهری و کم توجهی مسئولان ناشناخته مانده و درآستانه تعطیلی است.

وی تاکید کرد که انتظار می رود استانداری البرز ، شورا و شهرداری کرج و اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان البرز برای معرفی این مجموعه همکاری لازم داشته باشند تا شاهد رونق صنعت گردشگری در البرز و ادامه فعالیت چنین مجموعه‌هایی در سطح کشور باشیم.

موسوی بیان داشت : هزینه بازدید از این مجموعه ناچیز بوده و از سوی دیگر هیچ اجباری در پرداخت آن نیست.

وی نصب تابلو در مناطق مختلف شهر کرج و معرفی این مجموعه به مردم و دستگاه های اجرایی در سطح استان و خارج از البرز را مهمترین خواسته خود برای رونق بخشی به این مجموعه ذکر کرد.

 مدیرعامل اولین موزه خصوصی تخصصی اوراق بهادار و تمبر ایران افزود: طبق تفاهم نامه با آموزش و پرورش استان البرز دانش آموزان به صورت رایگان از این مجموعه بازدید دارند اما انتظار می رود که مسئولان استان برای معرفی آن و هزینه نگهداری این مجموعه همکاری کنند.

وی تاکید کرد که این مجموعه در واقع وقف استان البرز شده و بارها برای خرید کلکسیون های آن از سوی برخی سرمایه گذاران در خارج از استان البرز پیشنهاداتی داده شده اما نپذیرفته ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha