مدیرکل بیمه سلامت استان تهران روز دوشنبه در گفتوگو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره نظارت بر عملکرد دفاتر پیشخوان دولت بیان کرد: بازرسی از دفاتر پیشخوان دولت که با سازمان بیمه سلامت قرارداد دارند به صورت ماهانه انجام میشود و از طرفی بیمه شدگان نیز میتوانند مشکلات و شکایتهای خود را از طریق سامانه ۱۶۶۶ یا اعلام به اداره کل سازمان بیمه سلامت در استان تهران مطرح کنند.
سید محمد حسینی ادامه داد: بخشی از خدمات سازمان بیمه سلامت به بخش خصوصی واگذار شده تا بتوانیم نظارت محکمی داشته باشیم و اگر متوجه شویم به بیمه شده سازمان بیمه سلامت احترام گذاشته نمیشود، تعارف نداریم و با آن دفتر پیشخوان برخورد میشود.
وی درباره انجام بازدیدهای سرزده از دفاتر پیشخوان اظهار کرد: بازدید سرزده از دفاتر پیشخوان دولت نیز اقدام مناسبی است و میتوانیم این کار را هم انجام دهیم.
مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: بیمه سلامت در کل استان تهران با ۹۸ دفتر پیشخوان دولت قرارداد دارد که ۶۶ دفتر در تهران و ۳۲ دفتر نیز در شهرستانهای استان تهران به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت خدماتی را ارائه میدهند.
حسینی درباره خدماتی که در این دفاتر به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ارائه میشود، گفت: خدمات بیمهگری مثل ثبت نام افراد فاقد پوشش بیمه، صدور اولیه دفترچه، تعویض و تمدید و ابطال دفترچه و همچنین پذیرش اسناد بستری در بیمارستانهای غیر طرف قرارداد (در ۵ دفتر پیشخوان استان تهران) از جمله خدماتی است که دفاتر پیشخوان دولت به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ارائه میدهند.
طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت نیز پیشتر در این باره گفته بود: تکریم ارباب رجوع و احترام به بیمه شدگان یکی از اصول بنیادین سازمان است. دفاتر پیشخوان دروازه ارتباط مردم با بیمه سلامت هستند و در نتیجه باید نحوه عملکرد آنان بسیار جدی گرفته شود. اهتمام به تکریم ارباب رجوع یکی از مهمترین وظایف دفاتر پیشخوان دولت است که میتوان با همراهی و همدلی نسبت به اجرای آن کوشید، زیرا نخستین جایی که بیمه شدگان هنگام مراجعه سازمان بیمه سلامت را قضاوت میکنند، دفاتر پیشخوان است.
به گزارش ایرنا، روز گذشته(یکشنبه) یکی از مخاطبان ایرنا از شیوه برخورد یکی از دفاتر پیشخوان دولت شهر تهران با بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت شکایت کرده بود. این موضوع با نام دفتر پیشخوان مربوطه به مدیرکل بیمه سلامت استان تهران اعلام شد تا مورد بررسی قرار گرفته و تذکر لازم برای تکریم ارباب رجوع انجام شود.
نظر شما