۹ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۲۹
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 83613267
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهرداری قزوین اعتبارات مناسبی در حوزه گردشگری در نظر گرفته است

قزوین - ایرنا - رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: اعتبارات خوبی برای توسعه گردشگری در بودجه سال آینده شهرداری دیده شده است.

محمد درافشانی روز دوشنبه در جلسه کارگروه گردشگری شهرداری قزوین تصریح کرد: با وجود ظرفیت‌های فراوان گردشگری در حوزه‌های مختلف، زمینه برای توسعه این مساله در شهر قزوین فراهم بوده که با توجه به همدلی و هماهنگی خوبی که میان اعضای این کارگروه وجود دارد، می‌توان گام‌های مثبت و بلندی را در این حوزه  برداشت.

رییس کارگروه گردشگری شهرداری قزوین با اشاره دستاوردهای خوب شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان قزوین در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، اظهار داشت:  ظرفیت‌های طبیعی، تاریخی و توانمندی‌های حوزه گردشگری قزوین در سایه تعامل و همکاری مناسب به بازدیدکنندگان و گردشگران معرفی شد که بازخوردهای آن را نیز در دومین جشنواره ملی فرهنگ و سنن قزوین مشاهده کردیم.

درافشانی تاکید کرد: امسال باید با برنامه‌ریزی مناسب، قوی و پررنگ‌تر از سال گذشته در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری شرکت کنیم و با اتخاذ تدابیر مناسب اقدامات موثری برای جذب گردشگر و معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهر قزوین به مخاطبان و گردشگران انجام داد.

وی با اشاره به اینکه تدوین تقویم گردشگری زمانی اثر بخش خواهد بود که حداقل ۷۵ درصد آن عملیاتی شود و تنها در حد گفتار و نوشتن باقی نماند، افزود: با همکاری و همفکری خوبی که بین شهرداری، شورای اسلامی شهر قزوین و اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان قزوین وجود دارد، امیدوارم اتفاقات خوبی را در حوزه گردشگری برای شهر قزوین رقم بزنیم.

توسعه گردشگری قزوین، مسوولیت اجتماعی هر شهروندی است

مهدیه‌سادات قافله‌باشی، سخنگو و رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و هنری شورای اسلامی شهر قزوین توسعه گردشگری را مسوولیت اجتماعی هر شهروند دانست و گفت: معرفی هر چه بهتر این شهر به همراه جاذبه‌های تاریخی و گردشگری کهن شهر تاریخی قزوین نیازمند مشارکت تک تک شهروندان بوده و استفاده از ظرفیت فضای مجازی نیز امری ضروری به نظر می‌رسد.  

به گفته وی، فضای مجازی موثرترین و مفیدترین بستر برای معرفی و جذب گردشگر و همچنین توسعه صنعت توریسم شهر قزوین است.

قافله‌باشی، تولید محتواهای گردشگری را از جمله روش‌های بسیار خوب برای معرفی قابلیت‌ و ظرفیت‌های گردشگری این شهر دانست و اظهار داشت: با حمایت از تولیدکنندگان محتوا در حوزه گردشگری و همکاری دستگاه‌های متولی می‌توان گام‌های مثبتی را در زمینه توسعه و رونق گردشگری قزوین برداشت.

وی خواستار هدفمند شدن برنامه‌های گردشگری شهرداری قزوین شد و افزود: تنها در سایه برنامه‌ریزی های مناسب و پیگیری می‌توان قدم‌های خوبی را در حوزه گردشگری برداشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha