استاد دانشگاه بین الملل پکن: ترور سردار سلیمانی تنش‌ها را در عراق افزایش می دهد

پکن- ایرنا- استاد دانشگاه تجارت و اقتصاد پکن گفت : ترور سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس در بغداد، تنش‌ها را در عراق افزایش خواهد داد.

«دین لون» روز شنبه در گفت و گو با شینهوا افزود: چون ایالات متحده توانایی رویارویی مستقیم نظامی و گسترده با ایران را نداشت، تصمیم گرفت با انجام چنین اقدامی به طور غیرمستقیم از این طریق به ایران حمله کند و بر تهران فشار وارد کند.

وی گفت اگرچه آمریکا با هدف کاهش نفوذ ایران در عراق سردار سلیمانی را به شهادت رسید اما این اقدام باعث مخالفت عراقی ها با حضور میروهای آمریکایی در عراق شده است.

دین با اشاره به نقش سردار سلیمانی در سطح بین الملل تصریح کرد: سردار سلیمانی برای آمریکا اهمیت زیادی داشت به همین دلیل شخص ترامپ دستور ترور وی را صادر کرده است.

 معاون دانشکده زبان های خارجی دانشگاه تجارت و اقتصاد پکن اظهار کرد  ترور سردار سلیمانی تنش ها را در عراق افزایش خواهد داد و باعث بروز تنش های بیشتر در کل منطقه خواهد شد.

ایران از حمایت مردم عراق دست نخواهد کشید

«تانگ جی چاو» مدیر تحقیقات سیاسی موسسه غرب آسیا و آفریقا آکادمی علوم اجتماعی چین نیز گفت ایران سال ها است در عراق فعالیت می کند و توانایی تحمل چنین اقدامی را ندارد.  

او افزود: شهادت سردار سلیمانی اگرچه برای ایران، خسارت بزرگی بود اما این کشور حمایت از مردم عراق را رها نخواهد کرد و به چالش کشیدن ایالات متحده در عراق ادامه خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha