۱۴ دی ۱۳۹۸، ۹:۰۰
کد خبرنگار: 2198
کد خبر: 83619521
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همراه داشتن زنجیرچرخ برای تردد در جاده‌های زنجان الزامی است

زنجان - ایرنا - جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: همراه داشتن زنجیر چرخ برای تردد در مسیرهای ارتباطی به ویژه جاده‌های کوهستانی و برفگیر این استان، الزامی است.

سرهنگ محمدعلی عظیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر در تمام مسیرهای ارتباطی این استان بارش برف خفیف وجود دارد و به علت لغزندگی سطح جاده لازم است رانندگان برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی با دقت و احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

وی اظهار داشت: بیشترین بارش برف در مسیرهای ارتباطی زنجان - بیجار، زنجان - دندی - تخت سلیمان، زنجان - طارم و زنجان - تهم - چورزق، گزارش شده است.

عظیمی تصریح کرد: در روزهای برفی و بارانی، لازم است رانندگان با سرعت مطمئنه و احتیاط و دقت بیشتری رانندگی و در صورت امکان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

وی افزود: رانندگانی که قصد سفر به مناطق سردسیر و کوهستانی این استان را دارند بهتر است تجهیزات ایمنی زمستانی ازجمله زنجیرچرخ به همراه داشته باشند تا با مشکل مواجه نشوند.

عظیمی یادآور شد: شامگاه پنجشنبه عابر پیاده‌ای که قصد عبور از عرض آزاد راه زنجان - قزوین را داشت بر اثر برخورد یک دستگاه کامیون در دم جان باخت.

وی افزود: این حادثه در کیلومتر ۳۷ خط شمالی این مسیر ارتباطی اتفاق افتاد که کارشناسان پلیس راه عابر پیاده را به علت نقض ماده چهار قانون ایمنی راه‌ها مقصر حادثه شناخت. 

۶ ماه نخست امسال بر اثر وقوع ۲ هزار و ۳۶۷ فقره حادثه رانندگی در سطح جاده‌های ارتباطی این استان ۱۳۳ نفر کشته شدند که در نیمه نخست سال ۹۷ که به تعداد ۱۴۹ نفر بود ۹ درصد کاهش نشان می دهد.

استان زنجان پنج‌هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

۲۸ اکیپ راهداری در ۲۸ گردنه کوهستانی و صعب‌العبور این استان به طور شبانه روز برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارایه می‌دهند.

کسانی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت جاده‌های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱ و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه‌ریزی کنند.
هموطنان می‌توانند برای اطلاع از وضعیت راه های این استان با سامانه ۱۸۱۶ در تماس باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha