مشاور موسسه ژئوپلتیک فرانسه: ترامپ با آتش بازی می‌کند

تهران - ایرنا - کارشناس و مشاور ویژه موسسه ژئوپلتیک «مونتنی»، منطق «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در توجیه اقدامش در به شهادت رساندن سردار سلیمانی را را دیوانه‌وار می داند و معتقد است: ترامپ با آتش بازی می‌کند.

«دومینیک موییزی» ( Dominique Moïsi) در گفت و گو با روزنامه لوپاریزین فرانسه که امروز شنبه منتشر شد، با بیان این که مانند دیگران فکر نمی کند و در نتیجه گیری خود از اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی می گوید: این اقدامی غیرمسوولانه است. او(ترامپ) وارد تنشی شده که نمی توان ادامه آن را پیش بینی کرد و به همان اندازه حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی بسیار جدی است. خطر، اضافه شدن بی‌نظمی به بی نظمی و هرج و مرج به هرج و مرج است.

این محقق فرانسوی با بیان این که تصمیم دونالد ترامپ بعد سیاسی بسیار مهم داخلی دارد می‌گوید که ترامپ با حمله به ایران به دنبال گمراه کردن پایگاه انتخاباتی خود در کمتر از یک سال مانده به انتخابات ۲۰۲۰ است.

او با خطرناک خواندن تصمیم ترامپ در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، رفتار رئیس جمهور ی آمریکا را غیرقابل پیش بینی محرز دانست و گفت: اما چرا این کار را کرد و برای چه کسی؟ فکر می کنم که این به قصد پایگاه انتخاباتی او در سال ۲۰۲۰ است. او به انتخابات فکر می کند.

موییزی با بیان این که ترامپ با چنین اقدامی خطر بزرگی را در پیش گرفته است که نتجیه‌اش تضعیف متحدانش خواهد بود گفت: باخت بزرگ در این میان، پیوندی است که بین آمریکا و عراق وجود داشته است.

این محقق فرانسوی همچنین به این جمله «جو بایدن» که «ترامپ دینامیت را در یک قوطی کبریت انداخت» اشاره کرد و افزود: این یک بازی بسیار خطرناک است که هم می تواند آتش به پا کند و هم این که حمایت ۳۵ تا ۴۲درصدی رای دهندگان آمریکایی را که همچنان از او دارند را تقویت کند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد دیروز (جمعه) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha