ترور سردار سلیمانی شکست بزرگ راهبردی برای آمریکا است

تهران - ایرنا - شبکه ام اس ان بی سی آمریکا به نقل از کارشناسان نوشت که ترور سردار سلیمانی شکست راهبردی بزرگ برای آمریکا در برابر ایران است.

مهدی حسن کارشناس و روزنامه نگار آمریکایی در گفتگو با این شبکه این سئوال را مطرح کرد که اطرافیان رییس جمهوری آمریکا که گزینه هایی مانند این (ترور سردار سلیمانی) را مقابل وی می گذارند، چه کسانی هستند؟

او پیشنهاد چنین گزینه هایی توسط مقامات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا را بشدت مورد انتقاد قرار داد.  

حسن با اشاره به ادعاهای ترامپ در مورد حمله به مراکز فرهنگی ایران هم گفت: چه کسانی به مراکز فرهنگی حمله می کنند؛ داعش و طالبان. وی همچنین افزود که ایران انتقام خواهد گرفت.

 ترامپ رییس جمهوری به تازگی در توئیت خود تهدید کرده است که ۵۲ مرکز فرهنگی را در ایران مورد حمله قرار می‌دهد.

مایکل مک‌فول سفیر اسبق آمریکا در روسیه نیز به ام اس ان بی سی گفت که ترامپ چند سال پیش اهدافی را در رابطه با ایران مطرح کرد.

 وی با اشاره به برخی از اهداف ترامپ مانند توقف برنامه هسته ای ایران، تامین امنیت آمریکا و پایان تروریسم در منطقه گفت که هیچکدام از این اهداف با ترور سردار سلیمانی تحقق نیافته است.

سردار سپهبد قاسم سلیمانیفرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

این اقدام به دستور مستقیم رییس جمهوری آمریکا شکل گرفت و واکنش های بسیار منفی را در جامعه بین المللی داشت و کارشناسان و تحلیلگران سیاسی آن را بر خلاف موازین و مقررات بین المللی و یک اقدام تروریستی می دانند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha