۱۷ دی ۱۳۹۸، ۱۷:۰۶
کد خبرنگار: 1913
کد خبر: 83625027
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

عون: رخدادهای خاورمیانه نباید بر لبنان تاثیر منفی بگذارد

بیروت – ایرنا - «میشل عون» رییس جمهوری لبنان تاکید کرد: وظیفه ی ما و نمایندگان سازمان ملل در این کشور این است که اجازه ندهیم رخدادهای تازه ی خاورمیانه بر ثبات و امنیت لبنان تاثیر منفی بگذارد.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، عون امروز (سه شنبه) در کاخ بعبدا در شرق بیروت در دیدار «یان کوبیش» هماهنگ کننده و نماینده ویژه سازمان ملل در لبنان با اعلام این مطلب افزود : به کوبیش ابلاغ کردم که این سازمان و دیگران باید ثبات و امنیت لبنان را در نظر و اولویت داشته باشند تا تحولات امنیتی در برخی کشورهای خاورمیانه، لبنان را بی ثبات و ناامن نکند.

رییس جمهوری لبنان گفت: آرامش و امنیت در جنوب لبنان و در مرز با فلسطین بسیار مهم است و باید از هر عامل تهدید کننده در این ارتباط جلوگیری کرد.

میشل عون خاطر نشان کرد: ارتباطات و تصمیم های لازم برای بهتر شدن اوضاع سیاسی، اقتصادی و امنیتی لبنان اجرا شده که یکی از آن ها تسریع در تشکیل دولت جدید با هدف تقویت وحدت ملی و حل بحران مالی و معیشتی است.

قرار است امروز «حسان دیاب»  نخست وزیر منتخب تازه ترین گزارش از تشکیل کابینه ای با  ۱۸ وزیر که  ۹ وزیر آن ، مسلمان و ۹ وزیر مسیحی هستند به رییس جمهوری لبنان ارایه دهد.

رییس جمهوری لبنان گفت: لبنان خود را متعهد می داند از امنیت همه ی ساکنان آن اعم از شهروندان، پناهجویان و مهاجران حفاظت کند.

کوبیش نیز در این دیدار بر حفظ ثبات لبنان به ویژه پس از رخداد تروریستی جمعه گذشته در فرودگاه بغداد، تاکید کرد.

قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس به همراه ۹  نفر دیگر از جمله ابومهدی المهندس بامداد جمعه (سیزدهم دی ماه ۹۸) در مسیر فرودگاه بغداد و به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) به شهادت رسید.

هم چنین «استیفان دی کول» فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) امروز در شرق بیروت با رییس جمهوری این کشور دیدار و با وی در باره تحولات مرزی و منطقه ای گفت وگو کرد.

۱۰ هزار نیروی چند ملیتی یونیفل در جنوب لبنان مستقرند.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، دی کول در این دیدار گفت: تازه ترین گزارش کمیته ی سه جانبه متشکل از نمایندگان سازمان ملل، اسراییل  و ارتش لبنان در مورد وضعیت مرز جنوبی به رییس جمهوری این کشور ارایه شد.

وی افزود: در زمان حاضر آرامش بر جنوب لبنان و خط آبی سازمان ملل حاکم است و تلاش و هماهنگی یونیفل و ارتش لبنان این است که وضع با ثبات فعلی، استمرار یابد.

رییس جمهوری لبنان هم از فعالیت ها و خدمات سازمان ملل قدردانی و خاطر نشان کرد: لبنان به قراردادها و قطعنامه های بین المللی از جمله قطعنامه ۱۷۰۱ که پس از جنگ سی و سه روزه منتشر شد، پایبند و معتقد است باید از آرامش موجود در مرز حفاظت کرد.

رییس جمهوری لبنان گفت که این کشور همواره از پیامدهای جنگ منطقه ای متضرر شده و ورود صدها هزار پناهجو بر اقتصاد این کشور تاثیر منفی گذاشته است.

در زمان حاضر یک میلیون و ۵۰۰ هزار پناهجوی سوری و ۵۰۰ هزار پناهنده فلسطینی در لبنان زندگی و در بخش خدمات این کشور، کار می کنند.

از سوی دیگر خانم «الیزابت ریچارد» سفیر آمریکا در لبنان امروز با «جبران باسیل» وزیر امور خارجه در دولت پیشبرد امور در شرق بیروت دیدار و در مورد وضعیت منطقه گفت وگو کرد.

باسیل هم چنین با سفیران فرانسه و انگلیس و نماینده سازمان ملل در لبنان دیدار و تاکید کرد: کوشش همه باید این باشد که تحولات جدید در خاورمیانه بر ثبات و امنیت لبنان تاثیر منفی نگذارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha