۱۷ دی ۱۳۹۸، ۲۱:۰۵
کد خبرنگار: 1913
کد خبر: 83625313
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دولت جدید لبنان ۱۸ وزیر فن‌سالار دارد

۱۷ دی ۱۳۹۸، ۲۱:۰۵
کد خبر: 83625313
دولت جدید لبنان ۱۸ وزیر فن‌سالار دارد
حسان دیاب نخست وزیر منتخب (سمت راست) و میشل عون رییس جمهوری لبنان (سمت چپ)

بیروت- ایرنا- کانال خبری «لبنان ۲۴» سه‌شنبه شب به نقل از منابع مطلع گزارش کرد که دولت جدید لبنان به ریاست «حَسّان دیاب» نخست وزیر منتخب، متشکل از ۱۸ وزیر فن‌سالار است.

بر پایه این گزارش، وی امشب با «میشل عون» رییس جمهوری لبنان در کاخ بَعَبدا در شرق بیروت دیدار و در مورد جزییات تشکیل کابینه با وی رایزنی کرد.

نخست وزیر منتخب پس از این دیدار، حاضر به گفت وگو با خبرنگاران نشد.

لبنان ۲۴ افزود: با این همه، فضای گفت وگو، مثبت و مساعد بوده و دو طرف در مورد نام وزیران، سهم طایفه های مختلف در کابینه و موانع و مشکلات بر سر آن از جمله انتخاب وزیر امور خارجه، بحث و بررسی کردند.  

رسانه های لبنان پیش از این اعلام کرده بودند که «دمیانوس قطّار» از شخصیت های مسیحی به عنوان وزیر امور خارجه پیشنهاد شده اما لبنان ۲۴ تأکید کرد که این پست به فرد دیگری می رسد و قطار نیز در هیأت دولت به عنوان وزیر یک وزارتخانه ی دیگر- که هنوز اعلام نشده است- حضور خواهد داشت.

کابینه جدید لبنان با ۱۸ وزیر که  ۹ وزیر آن مسلمان و ۹ فرد دیگر مسیحی هستند، بزودی به مجلس این کشور معرفی خواهد شد.

شبکه تلویزیونی «ام.تی.وی» لبنان دوشنبه شب گزارش کرد که فهرست وزیران تقریباً کامل است و تنها وزیر امور خارجه به دلیل اختلاف نظر دیاب و «جبران باسیل» رهبر جریان آزاد ملی که بزرگترین فراکسیون در مجلس لبنان دارد، هنوز مشخص نشده و با تعیین او، مراسم تشکیل کابینه تا آخر هفته برگزار می شود.

 حسان دیاب از شخصیت های اهل سنت، استاد دانشگاه آمریکایی بیروت و وزیر پیشین تربیت و آموزش عالی لبنان پایان ماه گذشته با کسب ۶۹ رأی، بیشترین آرای نمایندگان مجلس ملی این کشور را به دست آورد و به عنوان «نامزد پست نخست وزیری» مأمور تشکیل کابینه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha