۱۸ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۴۸
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 83625940
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مقام پارلمانی روس: ایران و آمریکا امکان حل و فصل سیاسی مناقشه را دارند

مسکو – ایرنا – رئیس کمیسیون امور بین الملل شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) معتقد است که ایران و آمریکا شانس برای حل و فصل سیاسی مناقشه و امکان برای انتقال وضعیت به حل سیاسی یافته اند که نباید ازدست دهند.

کنستانتین کاساچوف روز چهارشنبه در حساب خود در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت: دولت آمریکا باید توجه خود را بجای حمله موشکی ایران به پایگاههای این کشور در عراق به اظهارات مقامهای ایرانی متمرکز کند که از پایان حمله متقابل خبر دادند.

وی خاطرنشان کرد که ایران و آمریکا شانس برای انتقال این وضعیت به مسیر حل و فصل سیاسی یافته اند.

 کاساچوف نوشت: می خواهیم امیدوار باشیم که عقل سلیم و منطق در واشنگتن برتری یابد و به اظهارات مقامهای ایرانی که از پایان حمله متقابل به آمریکا سخن گفته اند توجه کنند.

رئیس کمیسیون امور بین الملل شورای فدراسیون خاطرنشان کرد: هر قدر هم که تندروها در آمریکا و ایران طرح های برای انتقامجویی در سرهای خود پرورده اند باید این شانس (برای حل و فصل سیاسی) را از دست نداد.

 وی معتقد است که حمله موشکی ایران به پایگاههای امریکا در عراق دارای تاثیرات کمتر از حمله آمریکا به کاروان حامل سردار سلیمانی نبوده و 11-12 موشک از 15 موشک پرتاب شده به هدف اصابت کردند.

 روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.

براساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی دهها موشک زمین به زمین  به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است.

انفجارها در پایگاه عین الأسد مهیب گزارش شده است.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد جمعه 13 دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha