اقلیم کردستان عراق خواستار حل مشکلات منطقه از راههای سیاسی شد

تهران- ایرنا- رهبران اقلیم کردستان عراق پس از پاسخ موشکی ایران به اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی ، باصدور بیانیه مشترکی خواستار حل مشکلات منطقه از راههای دیپلماتیک شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نخست وزیر، سخنگوی پارلمان و رییس اقلیم کردستان در بیانیه ای اعلام کردند: منطقه کردستان از کاهش تنش حمایت می کند و به دنبال گفتگو و راه حل دیپلماتیک برای حل مشکلات است.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد. اما برخی منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در اربیل عراق واقع در اقلیم کردستان نیز خبر داده‌اند.

رهبران اقلیم کردستان در این بیانیه افزودند: اقلیم کردستان از تمام طرفین می خواهد تا از کشاندن درگیری به منطقه کردستان خودداری کنند.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است که راه حل نظامی به هیچ وجه مشکلات را حل نمی‌کند.

حمله موشکی ایران در واکنش به اقدام تروریستی روز جمعه ۱۳ دی  دولت دونالد ترامپ که منجر به شهادت سردار سلیمانی  انجام شد. سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha