۲۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۳۰
کد خبر: 83626371
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دیدگاه علمای اهل سنت گلستان درباره سردار سلیمانی

گرگان - ایرنا - چند عالم اهل سنت استان گلستان همزمان با چهلمین روز شهادت حاج قاسم سلیمانی با تجلیل از رشادت‌های فرمانده سابق سپاه قدس، شهدای مقاومت را عامل ایجاد وحدت بیشتر بین علمای شیعه و سنی دانسته و بر ادامه راه این شهید تاکید کردند.

این علما روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کردند که شهید سلیمانی یکی از عوامل پاک کردن تفرقه و جدایی بین شیعه و سنی در منطقه و سایر کشورهای اسلامی بود.

امام جمعه اهل سنت روستای تقرتپه بندرترکمن با تاکید بر اتحاد بیشتر شیعه و سنی بعد از شهادت سپهبد سلیمانی گفت: شهادت این سردار بزرگ اسلام سبب اتحاد بیشتر مردم منطقه شد.

آخوند عبدالجبار میرابی اظهار داشت: شهادت حاج قاسم سبب بصیرت فهم و شعور و حضور پرشور مردم ایران شد.

این روحانی اهل سنت خاطرنشان کرد: پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی وظیفه مسلمانان به ویژه علما و روحانیون شیعه و سنی آن است وحدت و همدلی را بیش از گذشته ترویج کنند.

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن نیز گفت: آوازه سپهبد شهید سلیمانی در همه نقاط جهان طنین‌انداز است.

آخوند عبدالرحمان کر اظهار داشت: بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی، مردم مسلمان کشورهای مختلف تاکید دارند که با قدرت بیشتر از جبهه مقاومت حمایت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران و عراق با حضور پرشکوه در آیین تشییع شهید سلیمانی و همراهان ایشان، جایگاه واقعی جبهه مقاومت را به جهانیان ثابت کردند.

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور و مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان‌های شمالی نیز گفت: محبت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که ۲۱ سال فرمانده سپاه قدس بود در دل مسلمان جهان قرار داد.

حجت الاسلام علی خیرخواه اظهار داشت: ترور شهید سلیمانی حماقت آمریکا را ثابت و به اتحاد و انسجام در جهان اسلام منجر شد.

وی به مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت در چندین شهر کشور و برگزاری مراسم‌های مختلف در ایران اشاره کرد و گفت: مردم با این حضور خود نشان دادند که همچون گذشته و حتی بیشتر از آن پای آرمان‌های این نظام و انقلاب خواهند ایستاد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۹۸ در حمله بالگردهای آمریکایی در یک حرکت تروریستی در فرودگاه بغداد به همراه ۹ نفر از رزمندگان جبهه مقاومت به فیض شهادت نائل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha