برکت خون سردار سلیمانی، اتحاد امت و ملت‌های اسلامی است

تهران- ایرنا- رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: عظمتی که در تشییع حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس دیده شد، نشان از اتحاد بیشتر امت و ملت های اسلامی به خصوص عراق و ایران دارد.

گرامیداشت شهادت سرداران جهان اسلام، سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس امروز (چهارشنبه) در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی در این مراسم با تسلیت به مقام معظم رهبری، همه امت‌ها و ملت‌های جبهه مقاومت که داغدار شهادت حاج قاسم سلیمانی و یارانش هستند، ‌در سخنانی اظهار داشت: باید به حاج قاسم و یارانش تبریک گفت که پس از عمری تلاش و مجاهدت در راه خدا، اجر خود را از خداوند گرفتند؛ یعنی به دست آمریکای جنایتکار در سرزمین پاک و روز جمعه، اشرف الموت که مرگ در راه  خدا است را بدست آوردند. باید ما برای خود سوگوار باشیم که آنها را از دست دادیم.

وی گفت: آنها نشان دادند که انسان مخلص در راه خدا، مرگ و شهادتش بیش از حیاتش برکت دارد. زیرا حاج قاسم و یارانش عمری در راه خدا برای حمایت از مظلوم در کنار  هم جنگیدند تا به لطف خداوند در کنار هم به شهادت برسند.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه شهادت این دو شهید همانند حیات آنها سرشار از برکت است، افزود: عظمتی که در تشیع این دو سردار در شهرهای عراق و ایران دیده شد، نشان از متحد شدن دو ملت دارد. زیرا آمریکا و عمالش هم به دنبال براندازی حکومت‌ها در ایران و سایر کشورهای اسلامی بودند و هم سیاست تفرقه را در خاورمیانه  دنبال می‌کردند.

رستمی ادامه داد:‌ آمریکا در عراق با تبلیغات پرهزینه و قتل های کور، بسیار تلاش کرد تا عراقی‌ها بین خود و متحدانی مانند جمهوری اسلامی دچار تفرقه شوند. البته در ایران نیز با حربه آسیب زدن به امید ملت این رویه را دنبال کردند. اما با شهادت این دو سردار اسلام همه نقشه‌های آنها نقش بر آب شد تا دو ملت در داخل و با هم متحد شوند.

وی با اشاره به شعارهای بعضی از مردم عراقی‌ که پیش از شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابو مهندس سر می دادند، گفت:‌ شعارهایی که  آمریکای ها در دهان عراقی‌ها علیه ایران قرار داده بودند به کلا کلا آمریکا و کلا کلا اسراییل (نه به آمریکا و نه به اسراییل) تبدیل شد. در  ایران نیز بسیاری از ناامیدی‌ها، فرسودگی‌ها، غفلت‌ها و خسته شدن ها با این اجتماع عظیم میلیونی مردم دو کشور بر طرف شد.

مسوول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به ارتباط سرباز و فرماندهی که هم حاج قاسم و هم ابومهندس نسبت به هم داشتند، اظهار داشت:‌ این ارتباطی است که هر فرد رها شده از هوای نفس به آن دست می‌یابد. زیرا آنها اهل دینداری، اخلاص، ولایت پذیری، دشمن ستیزی، حمایت از مظلوم ومعرف اسلامی بودند تا کوچکترین حق الناس را حتی در کشورهای دیگر نیز بسیار دقیق رعایت کنند.

وی درباره ابوالمهندس نیز اظهارداشت:‌ این شخصیت بزرگ نیز استاد دانشگاه بود که می‌توانست در دوران عراق پس از صدام مسوولیت، قدرت و ثروت بدست آورد. اما وقتی فتنه داعش و آمریکا پیش می‌آید، راحتی و آسایش را رها کرده و وجود خود را وقف مبارزه با ظالمان در همه کشورها می‌کند.

رستمی ادامه داد:‌ زمانی عده‌ای مردم نادان فریاد می زدند که نه غزه نه لبنان. اما حاج قاسم  و یارانش گفتند که هرجا مظلومی است آنجا وطنم است تا برای دفاع از غزه و لبنان تلاش کنند و اگر زنده بود حتما در آزادی نجران هم فعالیت می‌کرد.

او درباره علاقه‌ای که سپهبد سلیمانی به خانواده‌های شهدا داشت، گفت: حاج قاسم همیشه برای فرزندان شهدای مدافع حرم به مسوولان مربوط توصیه می‌کرد. اما به برای مشکلات فرزندان خود در دانشگاه، هیچگاه از جایگاهی که داشت استفاده نکرد.

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه حاج قاسم سلیمانی بسیار مهربان و دلسوز بود، افزود: طبق فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) مردم نیازمند چراغ هدایت هستند که آن چراغ، شهادت است و امام از خداوند می خواهد این چراغ را نگه دارد.

رستمی ادامه داد: بخشی ازعراق و سوریه در دست دشمنان و داعش افتاد ولی جبهه مقاومت بدون ناامیدی مقابل این دشمنان ایستاد و روزی نیز خواهد رسید که سرسپردگان آمریکا از کشورهای مسلمان بیرون می‌روند. هر چند که در این راه باید بدون خستگی و ناامیدی و امیدوارانه و مجاهدانه تلاش کرد.

وی با تاکید بر اینکه اعتماد به دشمن، آسیب می زند، خاطرنشان کرد: هر فردی چه ایرانی و چه غیرایرانی اگر به آمریکا اعتماد کند، ضربه خواهد خورد و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ابتدا دوست و دشمن و روش‌های آنها را بشناسید و بعد روش مقابله با دشمن را بدانید. البته بدانیم که اراده خداوند بالاتر از همه اراده‌هاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha