۱۹ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 1187
کد خبر: 83627155
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۰ مسافر گرفتار در کولاک محور ایران‌خواه در تکاب نجات یافتند

مهاباد- ایرنا- دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب گفت: ۸۰ مسافر و سرنشین خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک محور تکاب - دوراهی ایران‌خواه، شب گذشته و بامداد امروز با تلاش راهداران نجات یافتند.

حبیب الله شیوخی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسافران گرفتار شده در محور تکاب - دوراهی ایران‌خواه، سرنشینان ۲۷ خودروی سواری و باری بودند که به‌علت کولاک شدید قادر به ادامه مسیر نبودند.

وی با بیان اینکه بارش برف و کولاک شدید موجب مسدود شدن جاده از ۱۸ تا ۲۰ کیلومتری محور تکاب - دوراهی ایران‌خواه شده بود اظهارداشت: راهداران اداره‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تکاب و دیواندره بلافاصله به این محور اعزام شده و گردنه‌های سخت‌گذر این محور در حوالی روستاهای «کله کجار» و «کانی کبود» را برف‌روبی کردند.

دبیر ستاد مدیریت تکاب ادامه داد: راهداران پس از پنج ساعت برف‌روبی مستمر در چند نوبت موفق به بازگشایی این مسیر شدند و خودروهای گرفتارشده را از میان برف و کولاک نجات دادند.

شیوخی با اشاره به اینکه رانندگان به هشدارهای راهداری هنگام کولاک شدید توجه کنند اضافه کرد: محور تکاب - دوراهی ایران‌خواه دارای گردنه‌های سخت‌گذر بوده که هنگام بارش برف تردد شبانه در آن بسیار سخت و خطرناک است.

وی گفت: هم‌اینک تردد در این محور امکان‌پذیر نیست و رانندگان و مسافرانی که قصد عزیمت به شهرهای هم‌جوار از جمله سقز و دیواندره را دارند از تردد شبانه در این محور خودداری کرده و در صورت ضرورت از مسیر جایگزین در محور روستایی علی‌آباد - نخوددره استفاده کنند.

وی بیان کرد: برای تردد در سایر محورهای منتهی به تکاب از جمله گردنه مایین‌بلاغ در محور تکاب - شاهین‌دژ و تکاب- دندی استفاده از زنجیرچرخ ضروری است.

محور تکاب - دوراهی ایران‌خواه مسیر ارتباطی تکاب در استان آذربایجان‌غربی به شهرستان‌های «سقز» و «دیواندره» در استان کردستان است که نقش‌ مهمی در حمل‌ونقل کالا و مسافر برعهده‌ دارد.

تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی و دیواندره در استان کردستان، در فاصله ۶۵ کیلومتری از هم واقع شده‌ و محور دوراهی ایرانخواه راه دسترسی این ۲ شهرستان است که دارای گردنه‌های سخت‌گذر بوده و در فصل‌ سرما و یخبندان همواره برف‌گیر و کولاکی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha