۲۲ دی ۱۳۹۸، ۸:۳۰
کد خبرنگار: 1222
کد خبر: 83629006
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۵۰ درصد روستاهای خراسان شمالی اینترنت پرسرعت دارند

بجنورد- ایرنا- ۵۰ درصد روستاهای خراسان شمالی اینترنت پرسرعت دارند و درعین حال برای افزایش پوشش اینترنت در روستاها، طرح های پوشش خدمات اجباری ارتباطات وفناوری اطلاعات در حال اجرا است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد از روستاهای استان زیر پوشش شبکه تلفن همراه قرار دارند و بیش از ۵۰ درصد روستاهای استان دارای اینترنت پرسرعت روستایی از محل اجرای طرح پوشش خدمات اجباری ارتباطات وفناوری اطلاعات (یو. اس. او) هستند.

سیدعلی مرتضوی افزود: با رایزنی ها و پیگیریهای استاندار و نمایندگان شهرستان ها با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدامات خوبی برای استان در نظر گرفته شده است.

وی افزود:  از جمله این طرح ها، مصوبه ایجاد ۵۰ سایت جدید روستایی، ارتقای فناوری هشت ایستگاه نسل دوم به نسل سوم و چهارم  و  اجرای ۲۲۵ کیلومتر فیبرنوری در نقاط روستایی و کم برخوردار استان به عنوان اتوبان ارتباطی روستایی و در راستای دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات و ایران هوشمند است.

وی اظهار داشت: این مصوبات با هدف افزایش اشتغال و کاهش شکاف دیجیتالی و توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات برای افزایش رفاه روستاییان در حال خراسان شمالی در حال اجراست.

وی افزود: بعد از اجرایی شدن  این مصوبات که در قالب پروژه های طرح یو. اس. او و با با اعتبارات ملی در حال اجراست، پوشش تلفن همراه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به حدود ۹۰ درصد خواهید رسید.

مرتضوی از رسیدن ضریب نفوذ مشترکان اینترنت در استان به  ۷۸ درصد نیز خبر داد و گفت: ۷۲.۵۶درصد ضریب نفوذ اینترنت مربوط به ارتباطات پهن باند سیار و دسترسی به فناوری نسل ۳ و ۴ موبایل و  ۵.۴۴ درصد مربوط به ارتباطات پهن باند ثابت است.

وی اظهار داشت: خراسان شمالی رتبه ۱۸ کشوری را در ضریب نفوذ اینترنت دارد و رتبه این استان در ضریب نفوذ همراه اول با ۸۷.۰۸ درصد و ایرانسل با ۵۵.۶۲ درصد نهم و یازدهم است.

خراسان شمالی دارای ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک ارتباطات سیار و تلفن ثابت است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha