مسائل مالی بیشترین تخلف داوطلبان خراسان شمالی در بررسی صلاحیت‌ها

بجنورد- ایرنا- رییس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری خراسان شمالی اعلام کرد: بیشترین پرونده‌ مطرح شده در بررسی صلاحیت‌ داوطلبان استان برای نامزدی در انتخابات مجلس، سوء‌استفاده از موقعیت شغلی، رشوه و مراقبت نکردن در مسایل مالی بوده است.

عابدین عابدی‌مقدم شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: وابستگی و گرایش به جریان های سیاسی در بررسی صلاحیت ها و رد و تایید داوطلبان هیچ تاثیری نداشته است.

وی افزود: بعد از تخلفات مالی افراد و مواظبت نکردن در مسایل مالی که بیشترین تخلف را در جریان بررسی صلاحیت ها شامل می شد، برخی مسائل اخلاقی نیز در رد صلاحیت ها موثر بوده است اما در این روند با مسایلی از جمله عضویت افراد در احزاب غیر انقلابی و یا موارد امنیتی روبه رو نبوده ایم.

وی بدون ارائه آماری از شمار تایید و یا رد صلاحیت شدگان هیات نظارت، گفت: نتایج رسیدگی ها صبح روز یکشنبه به فرمانداری های حوزه های انتخابیه اعلام می شود و داوطلبان به مدت چهار روز فرصت دارند تا اعتراض خود را به آن اعلام کنند.

۱۲ انصرافی 

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی گفت: ۱۲ داوطلب از مجموع ۱۴۰ نفری که در سه حوزه انتخابیه بجنورد، شیروان و اسفراین برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کرده بودند، از ادامه حضور در گردونه رقابت‌های انتخاباتی انصراف داده اند.

عابدی مقدم اظهار داشت: همچنین از ۱۶ نفری که توسط هیات اجرایی رد صلاحیت شده بودند، ۴ نفر هیچ اعتراضی نکرده بودند که نتیجه رسیدگی به اعتراض ۱۲ داوطلب دیگر فردا صبح به آنان اعلام خواهد شد.

وی افزود: افرادی که در هیات اجرایی رد شده اند اگر در هیات نظارت نیز رد شوند، رای قطعی خواهد بود اما کسانی که در هیات اجرایی تایید شده و در هیات نظارت با توجه به مستندات رسیده رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت شده باشند، فرصت دارند به رای هیات نظارت اعتراض کنند و شکایت و اعتراض آنها در شورای نگهبان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

صلاحیت داوطلبان خبرگان رهبری در حال رسیدگی است

رییس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری خراسان شمالی گفت: نتایج داوطلبان مجلس خبرگان رهبری نیز در حال بررسی است و تاکنون نتیجه ای اعلام نشده است.

وی اظهار داشت: چهار هزار و ۶۷۶  نفر ناظر برای نظارت بر انتخابات این دوره در استان خراسان شمالی آماده شده اند که آموزش‌های لازم را در این زمینه فراگرفته‌اند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه به صورت همزمان در استان خراسان شمالی برگزار می شود.  

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی نیز در انتخابات اسفندماه امسال برگزیده خواهد شد.  

در این دوره ۱۴۰ داوطلب برای نامزدی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان خراسان شمالی ثبت‌نام کردند.

۳۶ نفر هم در استان داوطلب نخستین میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha