همه راههای اصلی خراسان رضوی بازگشایی شد

مشهد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: شب گذشته چند راه اصلی این استان به علت شدت بارش برف و وقوع کولاک مسدود اعلام شد که در حال حاضر با بازگشایی جاده تربت حیدریه - باغچه طی دقایق گذشته همه راه‌های مسدود استان بازگشایی شد.

ابراهیم نصری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان بارش برف طی روزهای جمعه و شنبه ۲۰ و ۲۱ دی ماه ۱۸ جاده شریانی و یک راه اصلی در خراسان رضوی شن و نمک پاشی و برف روبی شد.

وی ادامه داد: بر اثر بارشهای اخیر در روز جمعه ۹ راه اصلی استان به طول دو هزار و ۶۳۹ کیلومتر  با استفاده از دو هزار و ۹۴ تن شن و نمک، برف‌روبی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: طی دیروز شنبه نیز با شدت یافتن بارشهای زمستانی هفت هزار و ۸۱ کیلومتر راه اصلی با استفاده از پنج هزار و ۴۲ تن شن و نمک برف روبی شد.

نصری افزود: ۵۴۳ نفر از کارکنان این اداره کل با استفاده از حدود ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری طی دو روز گذشته به ۶۹۷ خودرو و هزار و ۳۲۵ مسافر گرفتار در برف و کولاک در طول جاده های استان امدادرسانی کردند.

با این حال گزارش ایرنا حاکی است که پلیس راه گناباد در جنوب خراسان رضوی با توجه به حجم بالای بارش برف و لغزندگی سطح جاده‌ها از تردد تمامی خودروها از این شهرستان به سمت مشهد طی روز یکشنبه جلوگیری می‌کند.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارش برف و باران که از عصر جمعه در استان آغاز شده بود طی دیروز شنبه به ویژه به شکل برف شدت یافته است و این روند امشب با کاهش نزولات آسمانی تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که ۶ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر آن راه روستایی است.

این استان علاوه بر ۵۱ گردنه به طول ۵۴۵ کیلومتر در جاده‌های بین شهری، ۱۷۲ گردنه به طول ۵۷۴ کیلومتر در جاده‌های روستایی و ۱۳۶ محل کولاک و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha