نصرت الله مشیری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: صدور، تمدید و تعویض دفترچه بیمه تامین اجتماعی بهصورت برخط و غیرحضوری از طریق سامانه اینترنتی سازمان تامین اجتماعی انجام میگیرد و پس از انجام مراحل قانونی دفترچههای بیمهشوندگان از طریق اداره کل پست استان سمنان به در منازل ارسال میشود.
وی با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری میان معاونت فنی و بازرگانی شرکت ملی پست و سازمان تامین اجتماعی، بیان کرد: تفاهمنامه مذکور سمنان را به عنوان استان نمونه برای اجرای این طرح انتخاب کرده است.
مشیری اضافه کرد: مراجعه به کارگزاریهای تامین اجتماعی به منظور صدور، تمدید و تعویض دفترچهها با اجرای این طرح حذف میشود که پس از اجرای موفق این طرح در استان سمنان، ارسال دفترچههای بیمه کلیه بیمهشوندگان استانهای دیگر نیز از طریق ادارههای کل پست همان استان به منازل متقاضیان ارسال میشود.
وی انتظار در صفهای طولانی، صرف وقت و هزینه و دردسرهای ترافیک را از معضلهای دریافت و تعویض دفترچه بیمه تامین اجتماعی به صورت حضوری عنوان کرد که اجرای این طرح حذف این مشکلات و رضایت شهروندان را به همراه دارد.
این مقام مسوول با اشاره به اینکه شرکت ملی پست همواره به دنبال راهی برای ارائه خدمات آسانتر به شهروندان است، گفت: دغدغه حضور در کارگزاریها برای تمدید و تعویض دفترچه با اجرای این طرح رفع میشود.
افزایش ۳۰ درصدی درآمدهای اداره کل پست استان سمنان
مدیرکل پست استان سمنان در ادامه از افزایش ۳۰ درصدی درآمدهای این اداره کل در ماه آذر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
وی تلاش بیشتر معاونان، رییسان ادارهها و کارکنان شرکت پست استان سمنان به منظور تحقق افزایش درآمد ۳۵ درصدی در ماههای آینده را خواستار شد.
مدیرکل پست استان سمنان به تحول و تنوع نیاز مخاطبان پست اشاره و بیان کرد: حرکت سریع به سوی جهان دیجیتالی و ظهور فناوریهای جدید سبب تحول عظیم در نیاز متقاضیان شده است که باید ارائه سرویسهای پستی به منظور بقاء، مطابق با این نیازها باز تعریف شود.
مشیری ابداع سرویسهای الکترونیک محور به منظور تسهیل، تسریع و رضایت مشتری را ضروری خواند و گفت: لازمه جذب بازار و پایداری شبکه پستی باید رضایتمندی مشتریان را در اراده خدمات مدنظر قرار داد.
۲۶۸ واحد پستی در استان سمنان فعالیت دارند که ۸۳ واحد در شهرهای استان و ۱۸۵ واحد نیز در مناطق روستایی استان مشغول به خدمت هستند.