۲۵ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۳۳
کد خبر: 83634960
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هشدار نسبت به از سرگیری اقدامات تروریستی داعش در عراق

بغداد – ایرنا –رسانه های عراق طی دو روز گذشته اخباری را از فعال شدن هسته های خفته داعش و احتمال ترتیب دادن اقدامات تروریستی در شهرهای مختلف این کشور از جمله پایتخت منتشر کردند و به نقل از منابع امنیتی هشدار دادند؛ بغداد در روزهای آینده شاهد چند انفجار تروریستی خواهد بود.

بر اساس این گزارش که دو روز اخیر در رسانه های عراق منتشر شده و تاکنون دولت و سازمان امنیت و اطلاعات عراق آن را تکذیب نکرده اند، بغداد در روزهای آینده شاهد چند انفجار تروریستی خواهد بود که میدان تحریر – محل تجمع های اعتراضی مردمی – یکی از مناطق مورد هدف پیش بینی شده است.

سازمان اطلاعات و امنیت عراق این گزارش محرمانه را دوشنبه هفته جاری ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) به صورت محرمانه به فرماندهی عملیات امنیت بغداد اعلام کرده و به رسانه ها درز پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش، گروه تروریستی داعش در اماکن اعتراضی در بغداد از جمله میدان تحریر، میدان «فردوس»، منطقه «بغداد جدیده» (شرق پایتخت)، بازارها و منطقه «کراده» در مرکز بغداد در صدد دست زدن به چند انفجار تروریستی است.

در این گزارش امنیتی آمده است که گروه تروریستی داعش از خودروهای نوع «النترا» (شورلت)، «کورولا» (تویوتا) و «ون های کیا» بهره می برد و عناصر انتحاری این خودروها را منفجر خواهند کرد.

در این اطلاعات امنیتی قید شده است که خودروها دارای پلاک اربیل هستند اما داعش متعاقبا پلاک ها را به نام بغداد تغییر خواهد داد.

گروه تروریستی داعش در سه ماه گذشته همزمان با اعتراضات خیابانی در بغداد و شهرهای جنوب و مرکز عراق به طور محسوسی فعالیت خود را از سرگرفته اما تاکنون در دست زدن به عملیات تروریستی در داخل بغداد ناکام مانده است.

این گروه تروریستی سه شنبه شب گذشته در منطقه «دجیل» از توابع استان صلاح الدین در شمال بغداد به یک پست ایست و بازرسی پلیس مرکز عراق حمله کرد و دو نیروی پلیس را کشت و سه تن دیگر را زخمی کرد.

متعاقب این حمله نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی با این گروه تروریستی درگیر شده و حملات آنها را دفع کردند.

نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی عراق در طول ماه های گذشته برای تعقیب و نابودی عناصر باقی مانده گروه تروریستی داعش در مناطق شمالی، شمال شرق و غرب بغداد دست به عملیات مختلف امنیتی زده اند که به باور کارشناسان امنیتی عراق این عملیات ها، در ارتقا امنیت و آرامش در پایتخت و حومه آن نقش اساسی داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha