یافتن بازار، یکی از نگرانی‌های صنایع کوچک است

زنجان- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: صنایع کوچک علاوه بر اشتغال در افزایش درآمد ناخالص ملی نیز نقش موثری دارند اما یکی از نگرانی‌های فعالان در حوزه صنایع کوچک، بازار و امکان فروش محصولات تولیدی است.

ایرج احمدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از دلایل این مساله، آشنا نبودن تازه‌واردها به این‌گونه فعالیت‌ها با اصول کاری در عرصه اقتصاد به‌ویژه در زمینه صنعت است.

وی خاطرنشان کرد: شاید این افراد از دانش تئوری خوبی برخوردار باشند اما ممکن است در حیطه عمل و تجربه، مهارت کافی را نداشته باشند.

احمدی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلی به معنای توانمندی در حوزه کاری نیست، تصریح کرد: توجه به دانش فنی، یکی از رمزهای موفقیت در فعالیت شرکت‌ها و صنایع کوچک است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: در این راستا واحدها هنگام اقدام به اخذ جواز تاسیس به دوره‌های کارآفرینی دعوت شده و شرکت شهرک‌های صنعتی، بخش اعظمی از هزینه‌های برگزاری این دوره‌ها را تقبل می‌کند.

وی اظهار داشت: فعالیت صنایع کوچک علاوه بر اشتغال و تولید در افزایش درآمد ناخالص ملی اثرگذار بوده و می‌تواند در تحقق اهداف کلان اقتصاد کشور نیز موثر باشد.

احمدی خاطرنشان کرد: فعالان این عرصه می‌توانند با نیازسنجی لازم در بازارهای خارجی نیز حضور موفقی داشته باشند هر چند ممکن است این حضور برای آن‌ها به لحاظ حجم کم کاری، هزینه‌بر باشد اما تشکیل شرکت‌های مدیریت صادرات متشکل از چند شرکت و صنایع کوچک و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌تواند گام موثری در موفقیت این حوزه باشد.

وی یادآور شد: سابقه فعالیت صنایع کوچک از زمانی است که افرادی با تصمیم جمعی خود فعالیت در زمینه‌ای را آغاز و به انجام رسانده‌اند که امروز شاهد پیشرفت همسو با نیازهای جامعه در این حوزه هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha