۲۹ دی ۱۳۹۸، ۲۰:۰۳
کد خبرنگار: 1235
کد خبر: 83640318
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روزانه هشت هزار نفر از مرز مشترک ایران و آذربایجان تردد می کنند

باکو  - ایرنا - سردار "قاسم رضایی" فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه دیدار سه جانبه فرماندهان مرزبانی ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه برگزار خواهد شد، افزود: در حال حاضر روزانه هشت هزار نفر از مرز مشترک ایران و جمهوری آذربایجان تردد می کنند و این نمونه بارز توسعه روابط دو کشور می باشد.

  فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران  این مطلب را روز یکشنبه در پایان دیدار با " الچین قلی اف" همتای آذربایجانی اش در شهر آستارای جمهوری آذربایجان در گفت و گو با خبرنگاران اعلام  کرد.

 فرمانده مرزبانی ایران گفت : ایران و جمهوری آذربایجان در راستای توسعه  روابط فیمابین در حوزه  حمل و نقل ریلی و جاده ای تلاش می کنند و مرزبانان دو کشور نیز در راستای توسعه این پروژه های اقتصادی  سهم خود را ادا می کنند.

رضایی افزود: اجرای پروژه های حمل و نقل میان ایران و  جمهوری آذربایجان به  توسعه روابط اقتصادی دو کشور تحرک می بخشد.

وی با اشاره به دیدار امروز ( یکشنبه ) با همتای آذربایجانی اش، آن را از نظر تقویت تعاملات مرزبانان دو کشور مهم توصیف کرد.

 فرمانده مرزبانی ایران گفت: در این دیدار درباره گسترش هرچه بیشتر روابط فی مابین تصمیم گرفتیم و  این دیدار پیام جدی به آن کسانی است که سعی دارند اوضاع منطقه را پیچیده تر کنند.

 رضایی افزود : هیچ نیروی نمی تواند میان دو دولت  و مردم دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان نفاق ایجاد کنند و روابط فی مابین ما مستحکم و  ناگسستنی است .

  وی در باره برنامه آتی همکاری مرزبانان ایران و جمهوری آذربایجان گفت که برنامه ریزی شده است فرمانده نیروی مرزبانی جمهوری آذربایجان به تهران و هیات مرزبانی ایران نیز  به باکو سفر کنند و در پی آن دیدار سه جانبه فرماندهان مرزبانی ایران ، جمهوری آذربایجان و ژاندارمری ترکیه برگزار شود .

برچسب‌ها

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha