راه ۱۲ روستای مهاباد بسته شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: راه ارتباطی ۱۲ روستای بخش مرکزی و خلیفان این شهرستان به علت کولاک و ریزش بهمن مسدود شد.

محسن خادمی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شبانه روز گذشته بروز کولاک شدید باعث مسدود شدن راه ارتباطی روستاهای «قورغان»، «سیچان‌بلاغ»، «چمول»،«اصحاب»، «سرخاب»، «کارگ»، «هه‌رمی» و چند روستای دیگر در بخش‌های مرکزی و خلیفان این شهرستان شده است.

وی اضافه کرد: کولاک شدید باعث تجمع زیاد برف بر روی محورهای روستایی این شهرستان شده و در برخی مناطق ارتفاع برف به بیش از ۲ متر رسیده است و عوامل راهداری برای بازگشایی این محورهای روستایی اعزام شدند.

وی با اشاره به سه مورد ریزش بهمن و انسداد راه‌های روستایی نیز گفت: شب گذشته سه مورد ریزش بهمن در محور روستاهای «میرسه» و «کیسه‌لان» گزارش شده بود و عوامل راهداری با همکاری اهالی این روستاها مسیر را بازگشایی کردند.

وی یادآوری کرد: بارش برف که از اوایل هفته جاری در این شهرستان شروع شده بود، باعث ایجاد اختلال در تردد خودروها در محورهای کوهستانی و گردنه‌های این شهرستان شده بود و راه دسترسی به ۳۵ روستای این شهرستان را مسدود کرده‌ بود که با تلاش شبانه‌روزی عوامل راهداری بازگشایی شد.

وی افزود: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» ( گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است.

وی با اشاره به انباشت یک‌هزار تن نمک و ماسه در راهدارخانه‌های این شهرستان برای طرح زمستانی، گفت: ماشین‌آلات راهداری از جمله ماشین‌های برف‌روب و نمک‌پاش نیز در این شهرستان تجهیز، بازسازی و آماده‌سازی شده‌است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۴۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۱۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد؛ ضمن آنکه ۱۰ دستگاه نیز به عنوان پشتیبان در راهدارخانه مرکزی نگهداری می‌شود.

وی از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha