۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۱۷
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83646091
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توکیو: خطری نیروهای دفاع از خود ژاپن را تهدید نمی کند

پکن- ایرنا- «تارو کونو» وزیر دفاع ژاپن می گوید خطر چندانی نیروهای دفاع از خود این کشور که اکنون در حال ماموریت گردآوری اطلاعات در خاورمیانه هستند را تهدید نمی کند.

به گزارش ایرنا از تلویزیون دولتی ژاپن، کونو روز جمعه افزود: دولت ژاپن امیدوار است که این اطلاعات به ایمنی کشتی های تجاری در زمان بحران در این منطقه کمک کند.

او گفت من فکر نمی کنم که وضعیت خشونت باری در این منطقه بروز کند ما درباره مقاصد و برنامه های خود با تمامی طرف های ذینفع در ارتباط بوده ایم.

این مقام ژاپنی افزود به همین دلیل فکر نمی کنم هیچکس و یا هیچ کشوری سعی کند که آگاهانه به نیروهای دفاع از خود و یا کشتی های مرتبط با ژاپن که با پرچم این کشور در منطقه رفت و آمد می کنند، حمله کند.

یگان هواپیماهای گشتی ژاپنی ماموریت خود را در این هفته آغاز کرد این یگان در جیبوتی در شرق آفریقا مستقر است قرار است هفته آینده نیز یک ناوشکن جهت پیوستن به این ماموریت ژاپن را ترک کند قرار است این ماموریت تا ماه دسامبر امسال به طول انجامد.

کونو می گوید در صورتی که این ماموریت غیر ضروری شود ژاپن این ناو شکن را زودتر باز خواهد گرداند.

او می گوید پس از آن، هواپیماهای گشتی برای مدتی در منطقه باقی خواهند ماند چرا که در ماموریت مقابله با دزدی دریایی در آبهای ساحلی سومالی شرکت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha