۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۲۰
کد خبر: 83647428
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شکایت به دادگاه انگلیس از عربستان به اتهام هک گوشی تلفن

لندن – ایرنا – یک تبعه عربستانی در اقدامی کم سابقه رژیم سعودی را به هک و نفوذ در گوشی همرامش در دادگاه عالی انگلیس متهم کرد.

به گزارش نشریه دیلی تلگراف، غانم المساریر از طنزپردازان عربستانی در دادگاه مدعی شد که گوشی همراه او پس از انتقاد از رژیم سعودی در شبکه‌های اجتماعی، در سال ۲۰۱۸ میلادی هک شده است.  

این فعال ۳۹ ساله ضد سعودی که از سال‌ ۲۰۰۳ تاکنون ساکن لندن بوده و پس از ماجرای قتل جمال خاشقچی تحت حفاظت پلیس انگلیس قرار داشته می‌گوید،  پیام های متنی مشکوکی را در ژوئن ۲۰۱۸ دریافت کرده که کارشناسان رد آن را در بدافزار پگاسوس متعلق به گروه «ان اس ا» پیدا کرده اند.

.این بدافزار از شرکت های جنجالی نظارتی رژیم صهیونیستی است که برای هدف قرار دادن روزنامه نگاران، فعالان حقوق بشر و فعالان سیاسی استفاده می شود.

دانشگاه تورنتو پس از بررسی و انجام آزمایش روی گوشی المساریر تائید کرد که پیام‌های دریافت شده حاوی بدافزار بوده است.

این فعال ضد سعودی می گوید که پیش تر از سوی مقام‌های سعودی تهدید شده بود که به عربستان مراجعت کند. وی افزود: سال‌ها به نظر می رسید که نمی‌توان به ساحت رژیم سعودی نزدیک شد. اما اینک فرصتی پیدا شده که از آنها در دادگاه حساب بکشم و امیدوارم عدالت اجرا شود.

«مارتین دی»  وکیل المساریر هم می گوید که تصمیم دادگاه برای پذیرش و بررسی دادخواست نشان می دهد که استدلال او علیه ریاض قانونی است.  او همچنین عنوان کرد که این آمادگی وجود دارد،  علیه دولت سعودی رسما شکایت کند.

این تحولات در حالی صورت می گیرد بر اساس گزارش‌های منتشر شده، تلفن همراه جف بزوس مالک شرکت آمازون توسط محمد بن سلمان ولیعهد عربستان از طریق ارسال یک بدافزار در پیام رسان واتس‌آپ هک شده است.

منابع خبری به روزنامه انگلیسی گاردین گفته‌اند: در سال ۲۰۱۸ چندین ماه پیش از قتل خاشقچی یک پیام در واتس‌آپ از حساب شخصی بن سلمان به تلفن همراه بزوس ارسال شده بود.

طبق نتیجه به دست آمده از تحلیل مجاری قانونی دیجیتالی، پیام ارسال شده از شماره محمد بن سلمان شامل یک بدافزار بوده که در گوشی بزوس ثروتمندترین مرد دنیا نفوذ کرده است.

زمانی که برخی جزئیات در مورد زندگی شخصی مالک شرکت آمازون در نشریه نشنال انکوایرر آمریکا منتشر شد تیم امنیتی بزوس با انجام تحقیقاتی با اطمینان بالا اعلام کردند که سعودی‌ها دسترسی به تلفن همراه وی را مدیریت کرده و اطلاعات شخصی درباره او را به دست آورده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha