همکاری جهاددانشگاهی و اوقاف در فناوری‌ علوم‌دامی کلید خورد

تهران- ایرنا- جهاد دانشگاهی و سازمان اوقاف و امور خیریه با امضای تفاهم نامه ای همکاری های خود را در زمینه فناوری های نوینِ حوزه علوم دامی و ایجاد مزرعه آغاز کردند.

به گزارش روز یکشنبه جهاددانشگاهی، در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه میان جهاد دانشگاهی و سازمان اوقاف و امور خیریه، بر استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه‌ علوم دامی و افتتاح مزرعه‌های جدید نگه‌داری دام تاکید شد.

حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی در  این مراسم گفت: جهاد دانشگاهی فعالیت اصلاح نژاد گاو را در سطح ملی و بین‌المللی دنبال می کند. همچنین در شرق آسیا نیز با برخی کشورها در همین باره گفت وگو صورت و مورد استقبال نیز قرار گرفته است. از این رو جهاد دانشگاهی به دنبال توسعه فعالیت ها در این زمینه است تا برخی مشکلات کشور در این  زمینه برطرف شود.

رییس جهاد دانشگاهی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی همچنین توانایی تولید و رسیدن به نژاد گاو اصیل ایرانی با همکاری سازمان اوقاف را داشته و به دنبال گسترش این فعالیت است.

در ادامه، حجت‌الاسلام‌ سیدمهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز با اشاره به ملاک جهاد علمی در نهاد جهاد دانشگاهی و همکاری پرسرعت اوقاف با رویان، گفت: امکانات سازمان اوقاف در هر مکان و شرایط جغرافیایی را در اختیار جهاد دانشگاهی قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: امید است تا آخر سال، سه فارم (مزرعه) از جمله ملارد و  شهریار به بهره‌برداری برسد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه آمادگی این سازمان را برای ورود به حوزه صادرات اعلام کرد و گفت:  این اقدام ارز آوری برای کشور دارد و برای ورود به حوزه‌های جدید مانند تولید اسپرم و پرورش جنین، آمادگی خود را اعلام می‌کنیم.

خاموشی با بیان این‌ که باید خلاء امکانات در راستای اجرایی‌ شدن این تفاهم‌نامه پر شود، گفت: تلاش می‌شود آن امکاناتی را که از لحاظ سخت‌افزاری نیاز است، در اختیار جهاد دانشگاهی قرار دهیم.

فضای مناسب بین‌المللی در برای فعالیت در حوزه‌ اصلاح نژاد دام

محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی نیز با اشاره به اهمیت امنیت غذایی برای استقلال کشورها، گفت: تامین‌ دام‌های گوشتی و تولید کره از چالش‌هایی است که در این حوزه وجود دارد؛ هدف جهاد دانشگاهی در طرح‌های فناورانه‌ای که به مقام معظم رهبری هم ارائه داد، این است که در دو سال کشور را در این زمینه بی‌نیاز کنند.

وی افزود: با مشارکتی که از سوی سازمان اوقاف رخ می‌دهد، امید است این تفاهم‌نامه اجرایی شود. فضای خوبی در داخل و خارج کشور برای ادامه فعالیت در حوزه‌ی اصلاح نژاد دام وجود دارد. فعالیت در زمینه‌ اصلاح گاومیش و شترهای دو کوهانه نیز از پروژه‌های بعدی جهاددانشگاهی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha