به گزارش ایرنا، مجید فصیحی هرندی عصر دوشنبه در آیین همایش روابط عمومی های شهرستان رفسنجان در فرهنگسرای مس سرچشمه یاد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و به اهمیت نقش روابط عمومی ها در دستگاه های دولتی و بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: هر نهادی با داشتن روابط عمومی و ایفای نقش مفید این روابط عمومی می تواند رضایت عمومی و قشر هدف را جلب کند.
فصیحی هرندی ادامه داد: اکنون ما در جنگ تمام عیار با استکبار جهانی و در دنیا در حال نبرد و چالش هستیم لذا رسانه ها به انتشار اخبار و اقدامات انجام شده اهمیت دهند تا امیدواری به جامعه تزریق شود.
فصیحی هرندی اظهار داشت: روابط عمومی ادارات و نهادها باید توانایی و صراحت، شجاعت، بصیر و اهل تحلیل و مطالعه را مد نظر قرار دهند و جلوی نشر اطلاعات کاذب را بگیرند.
مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز با اشاره به اینکه تاریخچه روابط عمومی از صنعت و از قرن بیستم آغاز شده است گفت: نقش روابط عمومی بسیار حساس و خاص است.
مدیر مجتمع مس سرچشمه با بیان اینکه وظیفه روابط عمومی در هر سازمانی ارائه عملکرد به جامعه هدف است تا بازخوردی مفید و مثبت داشته باشیم ادامه داد: اگر امروز در مجتمع مس عملکرد خوبی داریم باید آن را به موقع و شفاف و واقعی نشر دهیم لذا نقش روابط عمومی از قرن بیستم رو به رشد است و طی هشت سال اخیر این نقش حساس و خاص شده است.
حسین احمدی گفت: روابط عمومی ها باید آنلاین باشند، هرچه سازمان بزرگتر باشد نقش روابط عمومی نیز شاخص تر است.
وی با اشاره به اینکه ما در صنعت مس کار تولیدی انجام می دهیم بیان کرد: تلاش می کنیم از حواشی دور باشیم تا عملکرد ملی زیر سئوال نرود، به روز بودن، همراه بودن، تحلیل و احساس داشتن روابط عمومی ها اهمیت دارد.
وی با اشاره به اینکه الان درگیر جنگ نابرابر و سخت اقتصادی هستیم ادامه داد: در راستای موفق شدن در این جنگ کمک و همراهی روابط عمومی ها و رسانه ها را می طلبیم.
احمدی با بیان اینکه در آستانه ورود به انتخابات یازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی هستیم افزود: صنعت مس وارد بحث سیاسی نمی شود.
کارشناس روابط عمومی فرمانداری رفسنجان نیز با بیان این مطلب که روابط عمومی ها در واقع پیشانی ادارات هستند و باید سعی کنند اخبار را به موقع و صحیح به رسانه ها انتقال دهند.
محمد بازمانده بیان کرد: روابط عمومی ها پل ارتباطی مسئولان با مردم هستند و نقش بسزایی در راستای تنویر افکار عمومی دارند.
وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی ها باید سعی کنند ارتباط موثری با رسانه ها برقرار کنند و عملکرد دستگاه مربوطه را با هماهنگی مدیر یا رئیس اداره از طریق رسانه ها و فضای مجازی منتشر کنند.
بازمانده افزود: می توان گفت موفقیت روابط عمومی ها در سازمان ها در گرو توجه مدیران به اهمیت نقش و رسالت روابط عمومی هاست.
نظر شما