۸ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۳۱
کد خبر: 83651473
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتخابات سراسری در نیوزیلند کلید خورد

۸ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۳۱
کد خبر: 83651473
انتخابات سراسری در نیوزیلند کلید خورد

تهران- ایرنا- جیسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند روز سه شنبه با اعلام رسمی زمان برگزاری انتخابات سراسری این کشور در ماه سپتامبر سال جدید میلادی ، به طور رسمی فرآیند بزرگترین رخداد سیاسی در این کشور اقیانوسیه را آغاز کرد.

خبرگزاری فرانسه روز سه شنبه دراین زمینه گزارش داد: آردرن امروز در ولینگتون پایتخت سیاسی نیوزیلند درگفت وگو با خبرنگاران از همه گروههای سیاسی این کشور برای ورود  به عرصه رقابت های سیاسی دعوت کرد و گفت که انتخابات عمومی دراین کشور روز ۱۹ سپتامبر۲۰۲۰/  ۲۹ شهریور۹۹ در سراسر این کشور برگزار می شود.

آردرن که رئیس حزب دستچپی این کشور نیز می باشد امیدوار است که در انتخابات مذکور پیروز شود تا دوره سه ساله دوم نخست وزیری اش را در نیوزیلند رقم زند.

وی از نیوزیلندی ها خواست تا با حمایت از وی برنامه حفظ ثبات اقتصاد قوی و پیشرفته را مور تائید قرار دهند.

اولین دوره نخست وزیر ۳۹  ساله  نیوزیلند در کمتر از چند ماه آتی درحالی به اتمام می رسد که آردرن شهرت بین المللی خود را در این دوره عمدتا به دلیل همدردی با خانواده قربانیان ترور مسلمانان در مساجد کرایست چرچ افزایش داد. 

وی در سال گذشته سی و هشتمین عنوان را در درجه بندی "۱۰۰ زن تاثیرگذار جهان" مجله فوربز  به دلیل نگرش بشردوستانه نسبت به وقایع مختلف به دست آورد. وی جوانترین نخست وزیر جهان است و پس از حمله  کرایست چرچ از مسلمانان در نیوزیلند حمایت کرد. او این حادثه را که 51 قربانی و دستکم 50 مجروح برجای گذاشت ،یک اقدام تروریستی خواند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha