ارائه خدمات درمانی یزدی‌ها به افزون بر هزار نفر سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

یزد- ایرنا- مسول روابط عمومی سپاه الغدیر یزد گفت: یک هزار و ۶۰۰ نفر از ساکنان مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان از خدمات درمانی اعضای بسیج جامعه پزشکی این استان استفاده کردند.

محمد برزگر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تیم‌های بهداشتی و درمانی به همت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی، سازمان بسیج جامعه پزشکی با همکاری تیپ  ۱۸ الغدیر با حضور در مناطق سیل‌زده جنوب شرق سیستان و بلوچستان ماموریت های امدادی و درمانی خود را انجام دادند.

وی ادامه داد: با توجه به خسارت‌ فراوان سیل در بخش دشتیاری، تیم ارزیابی اعزامی متشکل از نمایندگان معاونت درمان و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی و سازمان بسیج جامعه پزشکی  با هماهنگی معاونت درمان و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با بررسی و نیازسنجی در عرصه سلامت، تیم‌های بهداشتی و درمانی در منطقه مستقر شدند.

مسوول روابط عمومی سپاه الغدیر یزد گفت: با عزیمت تیم‌های اعزامی و انجام خدمات رایگان شامل معاینه تخصصی عفونی، داخلی و اطفال و همچنین فعالیت سه تیم پزشکی عمومی همراه با توزیع داروی رایگان  به صورت ثابت و سیار به همراه پنج نفر پرستار، تکنسین دارویی و یک تیم بهداشتی به مردم خدمات  بهداشتی، درمانی و دارویی ارائه کردند. 

برزگر اظهارداشت: بر حسب نیاز همچنان توسط بسیج جامعه پزشکی با همکاری سایر مراکز درمانی نسبت به حضور در مناطق سیل‌زده و ارائه خدمات به مردم ماموریت های خود را با جدیت انجام می‌دهد.

بارندگی روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه جاری در سیستان و بلوچستان سبب جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و وارد آمدن خسارت زیادی به واحدهای مسکونی، زیرساخت‌ها و اراضی کشاورزی شهرستان‌های جنوبی استان بویژه چابهار، کنارک و نیکشهر شده است.

فعالیت بسیج جامعه پزشکی استان در سال ۱۳۸۱ آغاز شد که با همکاری جامعه هدف، مردم و مسوولان  فعالیت‌های گسترده خدمات رسانی به نیازمندان را ارائه می‌کند.

هم اکنون۳۲۰ هزار بسیجی از اقشار مختلف عضو بسیج استان یزد هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha