از  بازگشت ۲۵ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید تا وضعیت تالاب میانکاله

استان‌ها- ایرنا- مراسم تشییع شهدای گمنام در برخی شهرها، گزارش میدانی از دل نگرانی های مردم در خان‌زنیان شیراز، بررسی وضعیت یک میلیون نخل تشنه در آبادان و بازگشت ۲۵ واحد صنعتی راکد در خوزستان از مهمترین برنامه های خبری ۲۴ ساعت گذشته خبرنگاران ایرنا در استانهاست.

سایت های استانی ایرنا  روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان مهمترین مطالب  24 ساعت گذشته در قالب یک بسته خبری منتشر می‌شود:

پرستوهای مهاجر در آغوش خاک

شهرهای مختلف کشور از جمله یزد، بوشهر، خرم آباد، گرگان، پاکدشت، پردیس، البرز و گیلان امروز میزبان شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس بودند و مردم این شهرها ضمن عزاداری در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) این شهدای والامقام را با چشمان گریان تا خانه ابدی بدرقه کردند.

این شهدا در عملیات رمضان در شرق بصره، بدر در شرق دجله، کربلای ۵ در شلمچه، عاشورای ۲ در میمک، کربلای ۶ در منطقه سومار، عملیات والفجر ۸ در جزیره بوارین عراق و والفجر ۱ در منقطه فکه به شهادت رسیده بودند.

کشف پیکر چهار شهید در مهران

فرمانده سپاه ناحیه مهران گفت: پیکر مطهر چهار شهید دوران دفاع مقدس نهم بهمن ماه در محل منطقه عملیاتی و یادمان قلاویزان مهران توسط گروه تخصصی تفحص این شهرستان پیدا شد.

سرهنگ فرهاد امینی با بیان اینکه عملیات تجسس شهدا طی روزهای آینده در این منطقه کماکان ادامه دارد، افزود: ۲ تن از شهدا دارای پلاک بوده و ۲ تن دیگر فاقد پلاک هستند.

وی تاکید کرد: در منطقه قلاویزان مهران سال ۶۲ عملیات والفجر سه و در سال ۶۵ عملیات کربلای یک که منجر به آزاد سازی مهران شد، صورت گرفته است که به احتمال زیاد این شهدا متعلق به یکی از این ۲ عملیات باشد.

استان ایلام در زمان جنگ تحمیلی سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و بیش از ۳۰۰ آزاده دارد که نسبت به جمعیت در بین استان های کشور بیشترین ایثارگر را تقدیم انقلاب کرده است.

مرگ مشکوک یک قلاده پلنگ‌ نر در مازندران

لاشه یک قلاده پلنگ نر در ارتفاعات جنگلی شهرستان عباس آباد در غرب استان مازندران پیدا و برای  کالبد شکافی به کلنیک دامپزشکی منتقل شد.

در سال‌جاری این نخستین پلنگی است که به دلیل نامعلومی تلف شد.

دورهمی‌های سرد همراه با دغدغه و دل نگرانی در خان‌زنیان شیراز

شیراز در گزارشی با عنوان دورهمی های سرد همراه با دغدغه و دل نگرانی در خان زنیان شیراز به وقوع بیش از ۳۰ زمین لرزه با قدرت های مختلف در شهر خان زنیان اشاره کرده و به بررسی مشکلات مردم پس از این زلزله پرداخته است.

در بخشی از این گزارش آمده است: شهروندان و روستاییان زلزله زده در دورهمی‌های سرد شب را به صبح می‌رسانند و دل‌نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی برای تامین سوخت و دسترسی به امکانات اولیه زندگی برای خود و دامهایشان دارند.

طی دو روز گذشته تن مردم خان زنیان شیراز  بارها به دلیل لرزه افتادن بر پیکر زمین لرزیده و اهالی این منطقه در این مدت بیشترین زمین لرزه‌ها را که در طول سالیان گذشته سابقه نداشته تجربه کرده‌اند.


چرا زلزله در خان‌زنیان شیراز رخ داد؟

طهمورث یوسفی مدیر مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور مستقر در شیراز گفت: وقوع زلزله و پس لرزه‌های متعدد در منطقه خان‌زنیان با توجه به فعال بودن گسل کره‌بس در این منطقه امری کاملا طبیعی است و  مطالب منتشره در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر وقوع زلزله های شدیدتر، پایه و اساس ندارد.

 

زلزله در در استان کرمانشاه و  خوزستان 

از بامداد گذشته تاکنون سه بار  سومار از توابع شهرستان قصرشیرین  و ایذه در شرق خوزستان لرزیده است البته خسارتی نداشته است.

یک میلیون نخل تشنه آبادان در یک قدمی مرگ

۲ سال پیش، در پی کاهش شدید آب رودخانه کارون و شور شدن آب، خسارات زیادی به نخلستان‌های آبادان وارد شد. همه میانه کاری‌ها و نهال‌های نخل از بین رفت و محصول خرما نیز حدود ۷۰ درصد افت داشت. افت محصول پارسال هم ادامه داشت. امسال نیز با وجود بارندگی مناسب، قطع برق شبکه آبیاری مشکل‌ساز شده و کشاورزان نمی‌توانند نخلستان‌ها را آب بدهند و خبرنگار ایرنا در اهواز در گزارشی با عنوان یک میلیون نخل تشنه آبادان در یک قدمی مرگ به این موضوع پرداخته است.

پایان پاکسازی و بازگشت روال عادی به تالاب بین‌المللی میانکاله

ساری با انتشار گزارشی با عنوان پایان پاکسازی و بازگشت روال عادی به تالاب بین المللی میانکاله نوشت: پس از یک هفته قرنطینه غیررسمی و تلفات دستکم هشت هزار بال پرنده مهاجر و بومی در تالاب بین‌المللی میانکاله در شرق مازندران ، از عصر امروز چهارشنبه روال عادی به این منطقه بازگشته است.

طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان باید تا ۱۰ اسفند تکمیل شود

عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح آبیاری دشت سیستان در زهک اظهار داشت:کل طرح ۴۶ هزار هکتاری انتقال آب با لوله به دشت سیستان تا ۱۰ اسفند سالجاری باید تکمیل و مشکلاتش رفع تا کشاورزان از مزایای آن بهره‌مند شوند.

مجوز داخلی پرواز گرگان - قزاقستان صادر شد

مدیرکل فرودگاه های گلستان از نهایی شدن صدور مجوزهای داخل کشور برای برقراری پرواز گرگان - قزاقستان خبر داد و گفت: این پرواز پس از صدور مجوز کشور مقصد و با مشارکت شرکت های هواپیمایی ایرانی برقرار خواهد شد.

علی متانت اظهار داشت: با توجه به جایگاه اقتصادی شهر اکتائو قزاقستان و اثر بخش بودن این خط هوایی بر اقتصاد گلستان، تلاش زیادی برای برقراری این پرواز صورت گرفته که در صورت نهایی شدن مجوزها، اولین پرواز یک هواپیما از ایران به این بندر تجاری - اقتصادی از گرگان انجام خواهد شد.

۲۵ واحد صنعتی راکد در خوزستان به چرخه تولید بازگشتند

اخلاق محمدیان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: ۲۵ واحد صنعتی راکد با ۷۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم با حمایت دولت در سال جاری به چرخه تولید بازگشتند.

پرونده مسکن مهر قزوین خرداد ۹۹ بسته می‌شود

ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی قزوین از اتمام پرونده مسکن مهر استان تا پایان خردادماه سال ۹۹ خبر داد و گفت: همزمان با اتمام این پروژه، ساخت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن آغاز خواهد شد.


کنترل بهداشتی مسافران ورودی از مرز بازرگان برای مقابله با کرونا

رحیم صمدی رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا در بازرگان، گفت: مسافران ورودی به کشور از طریق مرز زمینی بازرگان با هدف جلوگیری از شیوع احتمالی این ویروس کنترل می‌شوند.

حضور فرزند آیت الله حکیم بر مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش، سیل جمعیت بر مزار سردار دل ها در روز شهادت حضرت فاطمه(س)، سیل مهربانی دانش‌آموزان آستارا به مناطق سیلزده ، کشف بیش‌از ۵۲۰ کیلوگرم تریاک در مرزهای سیستان و بلوچستان و حضور داوطلبان با سلایق مختلف زمینه مشارکت بالا در انتخابات مجلس شورای اسلامی دیگر عناوین مهمترین خبرهای منتشره از استان ها در ۲۴ ساعت گذشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha