انجام ۴۸ هزار ماموریت اورژانسی در استان مرکزی

اراک - ایرنا - معاون فنی و عملیات مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: ۴۸ هزار و ۲۷۰ ماموریت امدادی توسط تکنسین‌های این مرکز درسال جاری در استان انجام شده که ۱.۱۲ درصد بیشتر از مدت مشابه قبل است.

«بهروز ایران‌نژاد» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:۳۲ هزار و ۳۱۳ مورد از این ماموریت‌ها شهری و بقیه در جاده‌های استان انجام شده که ماموریتهای شهری نسبت به مدت مشابه قبل کاهش و ماموریتهای جاده‌ای افزایش داشته است.

وی اظهارداشت: ۱۸ هزار و ۲۱۲ مورد مصدوم ترافیکی شهری و ۱۱ هزار و ۹۰۹ مصدوم ترافیک جاده ای در سال جاری توسط کارشناسان اورژانس امدادرسانی شدند که تعداد مصدومان حوداث شهری نسبت به سال قبل ۳.۲۸ درصد افزایش و مصدومان جاده ای ۸.۳۶ درصد کاهش داشته است

معاون فنی و عملیات مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: ۵۴ هزار و ۳۳۲ نفر در سال جاری در حوادث غیر ترافیکی مصدوم شدند که ۴.۵۶ درصد نسبت به سال قبل بیشتر است و از این تعداد  ۳۲ هزار و ۴۹۶ مصدوم  به مراکز بیمارستانی اعزام شدند.

ایران‌نژاد از  ۲۹ مورد رهاسازی در ماموریت‌های اورژانس استان در سال جاری خبر داد و  اظهار داشت: ۱۶۲ مورد مصدوم ترافیکی قبل از رسیدن تکنسین‌های امدادی اورژانس استان در سال جاری فوت کردند و در حوادث غیرتصادفی نیز ۲۹۵ نفر جان باختند.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن راه‌های روستایی است و  روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از  جاده‌های این استان تردد می‌کنند.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha