روایت پیروزی‌های دفاع مقدس غلبه بر مشکلات امروزی را آسان می‌کند

تهران- ایرنا- دبیر کارگاه روایت گفتمانی مدرسه کالک گفت: روایت کردن پیروزی‌های هشت سال دفاع مقدس و تطبیق آنها با شرایط فعلی جامعه، یکی از راه‌های غلبه بر چالش‌ها و مشکلات امروزی کشور است.

موسسه‌ کالک (مدیریت تشکل‌های دانشجویی کشور) برای چهارمین سال متوالی دوره‌ متمرکز «روایت گفتمانی» را برگزار می‌کند.

مسعود اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا در خصوص این کارگاه اظهار داشت: گفتمان‌های حاکم در این دوره، به عملیات‌های مهم دفاع مقدس مانند والفجر ۸، خیبر، کربلای ۴ و ۵ و الی‌بیت‌المقدس و چالش‌های اصلی کشور همچون مدیریت انقلابی و جهادی، استکبارستیزی و عبرت برجام، بودجه سال ۹۹ و  خانواده با ادبیاتی تطبیقی استوار است که در چهار جلسه کارگاه یک ساعت و نیمه روایت می‌شوند.

وی افزود: در این دوره، مهارت‌های روایتگری و فن‌بیان در کاروان‌های «راهیان نور دانشجویی» و نیز سیر کلی جنگ و شبهات عمده‌ آن و همچنین جنگ اقتصادی و چالش‌های اساسی روز کشور به فراگیران آموزش داده می‌شود.

دبیر این کارگاه درباره چگونگی تطبیق جنگ با محورهای آموزشی اظهار داشت: به عنوان مثال در این کارگاه گفته می‌شود که در عملیات کربلای ۴ و ۵ گفتمان «ما می‌توانیم» قالب بوده و این گفتمان در رفتار فرمانده به نحوی وجود داشته است که در روحیه سایر رزمندگان نیز تاثیر به سزایی ایفا کرد تا در نهایت منجر به پیروزی در عملیات شد.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه این کارگاه برای نخستین بار خارج از دانشگاه برگزار می‌شود، ‌افزود: از سال ۱۳۹۵ که فعالیت کارگاه آغاز شد، دانشگاه محل برگزاری آن بود ولی امسال برای نخستین بار مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان (سفارت خانه سابق آمریکا موسوم به لانه جاسوسی) میزبان است.

وی درباره میزان استقبال دانشجویان از این کارگاه اظهار داشت: از دوره‌های گذشته تاکنون ۱۵ هزار دانشجو در این کارگاه ها آموزش دیدند و این تعداد استقبال نشانه کاربردی بودن کارگاه است که در جنگ اقتصادی نیز به خوبی می‌توان این آموزش‌ها را تطبیق داد.

دبیر کارگاه روایت گفتمانی درباره مدرسه کالک نیز توضیح داد و گفت: این مدرسه از سال ۱۳۹۲ با همفکری جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران، ‌شریف و امیرکبیر شکل گرفت و کادرسازی شد و ارتباط وسیعی نیز با تشکل‌های دانشجویی و دانشگاه‌ها دارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ در این سال‌ها مدرسه کالک در هشت حوزه، ۴۰ کارگاه آموزشی در داخل دانشگاه‌ها برگزار کرده است.

دوره‌ متمرکز «روایت گفتمانی» روز پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه از ساعت ۹ تا ۱۶ در مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان تهران برگزار می شود.

دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند از آدرس https://formafzar.com/form/6in2e برای شرکت در دوره اقدام کنند.  

همچنین ارتباط با مجری دوره برای طرح سوال به آدرس @kalk_madrese در پیام‌رسان «بله» امکان پذیر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha