آغاز افتتاح ۴۷۶ طرح اشتغال و مسکن مددجویان کمیته امداد در خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا - افتتاح ۴۷۶ طرح اشتغال و مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) به مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر در خراسان شمالی آغاز شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد،  ۱۵۰ طرح  در حوزه اشتغال مددجویان در بخش های مختلف کشاورزی، دامپروری و خدمات است.

مجید الهی راد افزود: به صورت میانگین برای هر کدام از این طرح ها ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۳۲۶ واحد مسکونی مددجویان زیر پوشش نیز همزمان با این دهه افتتاح و یا کلنگ زنی می شود که شامل ۱۱۶ واحد شهری و ۲۱۰ واحد روستایی است.

وی با اشاره به اجرای ۱۵۰ برنامه ویژه حمایتی، فرهنگی و اجتماعی در این ایام، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها در قالب برنامه‌های فرهنگی، حمایتی و اجتماعی پیش‌بینی‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی به برنامه‌های فرهنگی در راستای توانمندسازی فکری و فرهنگی خانواده‌های زیر پوشش اشاره کرد و گفت: اعزام ۴۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد به اردوهای زیارتی و فرهنگی مشهد مقدس و قم از جمله برنامه های پیش بینی شده است.

وی در ادامه به اجرای طرح «فلاح» در زمینه آگاه‌سازی خانوارهای تحت حمایت نسبت به مسائل دینی و اخلاقی نیز اشاره کرد و افزود: این طرح در قالب هیئت‌های مذهبی انجام می‌شود.

الهی راد با اشاره به جذب خانوارهای جدید در این نهاد به مناسبت ایام دهه مبارک فجر، اظهار داشت: برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی با اهدای جوایز با محتوای انقلاب اسلامی، برگزاری مسابقات نقاشی ویژه فرزندان مددجو و برگزاری نمایشگاه عکس و نقاشی با محوریت انقلاب اسلامی بخشی دیگر از برنامه‌های فرهنگی این نهاد است.

وی برگزاری شب‌شعر به مناسبت ایام فاطمیه و انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه‌های اجرایی در این نهاد عنوان کرد و گفت: برگزاری شب خاطره گویی جانبازان، ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس و برگزاری محافل انس با قرآن و محافل نور نیز از جمله این برنامه‌ها هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی همچنین به اجرای طرح مفتاح الجنه در زمینه سرکشی از ایتام، بیماران و سالمندان نیز اشاره کرد و افزود: این طرح باهدف تمسک به سیره و رفتار علوی مولای متقیان امام علی (ع) و فراهم کردن فرصت لازم برای خیران و نیکوکار جهت رسیدگی و کمک به حال نیازمندان و ایتام زیر پوشش اجرا می‌شود.

وی همچنین بازدید چهره به چهره مددکاران با خانواده‌های تحت حمایت، افتتاح مسکن و افتتاح طرح‌های اشتغال را از دیگر برنامه‌های این نهاد در این ایام معرفی کرد.

بیش از ۵۹ هزار و ۲۳۷ خانوار با جمعیتی حدود ۱۲۰ هزار نفر در استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.  


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha