امام جمعه ارومیه: استقلال و آزادی دستاورد انقلاب اسلامی است

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: استقلال و آزادی از دستاوردهای جمهوری اسلامی برای ایران بوده و کشور را از سلطه استعمار خارج کرده‌است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز شنبه در مدرسه شاهد دخترانه گل نرجس ارومیه با بیان اینکه دشمنان در صدد اسلام‌زدایی هستند،  اظهار داشت: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به عنوان شعار اصلی انقلاب بزرگترین هدیه و دستاورد به ملت ایران است و همه اهداف انقلاب نیز در این سه جمله خلاصه می‌شود.

وی افزود: رژیم طاغوتی، ستم و وابستگی را بر ملت ایران تحمیل کرده بود و ملت ایران یک دل و یک صدا با تبعیت از اندیشه‌های رهبر کبیر انقلاب و برای تحقق استقبال و آزادی به پا خاستند و رژیم منحوس پهلوی را سرنگون کردند.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب ما در کشور استقلالی نداشتیم و همه متفکران بر آن اذعان دارند و کشور کاملا تحت سیطره دیگران بود؛ تا جایی که هر مساله‌ای که دیگران القا می‌کردند، در کشور ما ساری بود.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: هم‌اکنون انتخابات مختلف در سطح برگزار می‌شود و مردم آزادانه برای تعیین سرنوشت خود به پای صندوق‌های رای می‌آیند؛ در حالیکه مجلس در زمان طاغوت به گواه تاریخ فرمایشی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی بیان کرد: زمینه برای نقد و انتقاد برای همه از رهبری گرفته تا همه مسوولان فراهم است به گونه‌ای که حتی می‌توان نقد و انتقادهای آزادانه را در سایت‌ها نیز مشاهده کرد. 
وی خطاب به دانش‌آموزان اضافه کرد: مردم انقلابی ایران اسلامیطی چهل سال گذشته با همان همدلی و اتحاد و تبعیت از ولی‌فقیه ایستادگی کرده‌اند و پای ارزش‌ها و آرمان‌های خود ایستاده‌اند؛ برای تداوم راه پرافتخار نظام نیز جوانان زیادی جان خود را نثار کرده‌اند که باید خود را مدیون آنان بدانیم.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان این انقلاب و بیمه‌کننده راه مقدس شهدا هستند، ادامه داد: سرنوشت این ملت به دست خود امت رقم خورده و پیروزی نهایی با این انقلاب ارزشمند است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان‌غربی نیز در این آیین گفت: طی ۲ سال گذشته ۶ هزار و ۴۰۰ نفر بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگردانده شده‌اند و به دلیل وجود کمبود فضاهای آموزشی در سطح استان، ۳۶۱پروژه مدرسه‌سازی هم‌اکنون در دست احداث است.

ابراهیم محمدی با بیان اینکه مبنای اجرای برنامه‌های آموزش‌وپرورش، سند تحول بنیادین است، گفت: هر ۶ ساحت سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش باید رویکرد تربیتی داشته‌باشد.
در ادامه این آیین زنگ انقلاب در مدرسه شاهد دخترانه گل نرجس ارومیه و همزمان با سایر مدارس استان طنین‌انداز و جشن‌های انقلاب در بین دانش‌آموزان آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha