۱۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۵۱
کد خبر: 83657369
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتحادیه اروپا به یکسان‌سازی شارژرها رای داد

۱۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۵۱
کد خبر: 83657369
اتحادیه اروپا به یکسان‌سازی شارژرها رای داد

تهران- ایرنا- قانونگذاران اتحادیه اروپا به تصویب قانونی برای استفاده از یک استاندارد مشترک در ساخت کابل‌های شارژ رای دادند.  

به گزارش پایگاه اینترنتی انگجت، پارلمان اروپا با ۵۸۲ رای مثبت در برابر تنها ۴۰ رای منفی از کمیسیون اروپا که قوانین این اتحادیه را تدوین می‌کند، خواست تا تضمین کند که مصرف کنندگان هربار که تلفن مدل بالاتری می‌گیرند، نیازی به خریدن شارژر جدید ندارند. این کمیسیون حداکثر تا ماه جولای (تیر-مرداد) زمان دارد تا قانونی را در این باره تدوین کند.
پارلمان اروپا همچنین از این کمیسیون خواست تا به شارژرهای بیسیم و این که چگونه می‌توان از آن‌ها برای کاهش پسماندهای الکترونیک استفاده کرد، نیز فکر کنند.

اگرچه در این قطعنامه به این که تولیدکنندگان باید از چه استانداردی در تولید شارژرها استفاده کنند، اشاره‌ای نشده است اما با توجه به محبوبیت روزافزون استاندارد یو اس بی تایپ سی (Type-C)، کمیسیون اروپا به احتمال زیاد این نوع از کابل شارژ را به عنوان استاندارد جدید انتخاب خواهد کرد.  

هر قانونی که در این باره تصویب شود، بیش از هر کمپانی دیگری اپل را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این غول دنیای فناوری معتقد است یکسان‌سازی استاندارد کابل‌های شارژ جلوی هرگونه خلاقیت و نوآوری را می‌گیرد.

اتحادیه اروپا بیش از یک دهه است که تولیدکنندگان را برای انتخاب یک استاندارد مشترک در ساخت کابل‌های شارژ تحت فشار قرار داده است. استدلال این اتحادیه آن است که چنین اقدامی ضمن کاهش پسماند الکترونیک، کار را برای مصرف‌کنندگان ساده می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha