ساکنان سرزمین های اشغالی طرح ترامپ را کمک انتخاباتی به نتانیاهو می دانند

تهران - ایرنا - نیمی از ساکنان سرزمین های اشغالی طرح "معامله قرن" "دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا را دخالت در انتخابات پارلمانی اسرائیل و کمک به پیروزی "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی می دانند.

به گزارش امروز (دوشنبه) روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست"، نظر سنجی "موسسه دمکراسی اسرائیل" نشان می دهد که نزدیک به ۵۰ درصد ساکنان سرزمین های اشغالی ارائه طرح ترامپ در برهه فعلی را دخالت آشکار در سیاست های اسرائیل می دانند.

در میان پرسش شوندگان به دخالت ترامپ در انتخابات رژیم صهیونیستی، ۷۸ درصد از چپ گراها و ۶۹ درصد از میانه روها به این موضوع اعتقاد دارند. فقط ۳۳.۵ درصد از صهیونیست های راست گرا ارائه این طرح در برهه فعلی را به عنوان امری مداخله جویانه تلقی می کنند. 

اما در میان ۵۰ درصد دیگر از افراد حاضر در نظرسنجی، ۱۴.۴ درصد به این سوال پاسخ ندادند. همچنین ۱۳.۵ درصد کاملا با اینکه ارائه طرح ترامپ برای پیروزی نتانیاهو در انتخابات بوده، مخالف هستند و ۲۲.۲ درصد نیز خیلی با آن موافق نیستند.  

در بخش دیگری از این نظر سنجی، یک سوم از رای دهندگان (۳۲ درصد) معتقدند که پرونده های فساد نتانیاهو بیشترین تاثیر را در نظر آنها برای مشارکت در انتخابات در سرزمینهای اشغالی دارد.

رییس جمهوری آمریکا در حالیکه بارها موضوع ارائه معامله قرن را به تعویق انداخته بود و منتظر تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی مانده بود، همزمان با روند استیضاح ترامپ و موضوع رد درخواست مصونیت قضایی نتانیاهو (که چند روز پیش از آن صرف نظر کرد)، سه شنبه گذشته در جلسه با نخست وزیر رژیم صهیونیستی از این طرح رونمایی کرد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که رونمایی معامله قرن در برهه فعلی برای انحراف افکار عمومی از روند استیضاح ترامپ و همچنین برگ برنده ای برای نتانیاهو در انتخابات پارلمانی ماه مارس (اسفند) در سرزمینهای اشغالی است.

طرح معامله قرن که سه شنبه هفته گذشته از سوی ترامپ رونمایی شد، تمامی حقوق فلسطینیها را در سرزمینهای اشغالی نادیده گرفته شده و بخش عمده کرانه باختری به علاوه بلندیهای جولان و مزارع شبعا را به این سرزمینها الحاق کرده است.

ارایه طرح معامله قرن با اعتراضات گسترده جهانی مواجه شده و آن را مغایر با قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل می دانند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha