دستگاه شتاب دهنده خطی انرژی بالا مرکز رادیوتراپی امید بندرعباس بهره برداری شد

بندرعباس- ایرنا- همزمان با سومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهره برداری از دستگاه شتاب دهنده خطی انرژی بالا مرکز رادیوتراپی امید بندرعباس ویژه درمان بیماران سرطانی آغاز شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بخش درمانی مرکز رادیوتراپی امید به مساحت ۱۲۰ مترمربع و با اعتباری افزون بر ۱۶۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال طی یکسال از سال ۹۶ تا ۹۷ ساخته شد.

دکتر حسین فرشیدیعصر دوشنبه در مراسم بهره برداری از این طرح  افزود: دستگاه شتاب دهنده خطی انرژی بالا این مرکز نیز با اعتبار ۱۳۵ میلیارد ریال خریداری و راه اندازی شده است.

وی ادامه داد:دستگاه شتاب دهنده خطی پزشکی، اشعه ایکس یا الکترون با انرژی بسیار بالا را به ناحیه ای از تومور بیمار منتقل می کند.

وی تصریح کرد: این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که می تواند سلول های سرطانی را از بین ببرد و کمترین آسیب را به بافت سالم اطراف تومور وارد کند.

بخش گوارش و کبد مجتمع آموزشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس افتتاح شد

عصر امروز دوشنبه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، بخش گوارش و کبد مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس را نیز افتتاح کرد.

این بخش با اعتباری افزون بر ۲۶ میلیارد و ۷۳۶ میلیون ریال به مساحت ۴۸۰ مترمربع، طی ۴ سال از سال ۹۴ تا ۹۸ ساخته شده است.

بخش گوارش و کبد مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس در یک طبقه با ۲۴ تخت، با حضور متخصصان این بخش به بیماران خدمات درمانی تخصصی ارائه خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha