۱۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۲۶
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 83660191
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در شهرری خاتمه یافت

شهرری - ایرنا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری گفت: چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان که از تیر ماه سال جاری آغاز شده بود، عصر امروز (سه شنبه) با حضور مسئولان در مجتمع ابوالفتوح رازی شهرری خاتمه یافت.

سیدحسن صفوی روز سه شنبه در این مراسم اظهار داشت: این طرح که چهارمین دوره خود را سپری می کند و شهرستان ری هم چندین دوره به عنوان پنج کاندید برتر نامزدی پایتخت کتاب انتخاب می شود و هر ساله این طرح رو به گسترش است.
وی با اشاره به اینکه ۲۴۰ باشگاه کتاب خوانی در این دوره به شهرستان ری افزوده شده است، عنوان کرد: ۲هزارو۴۰۰ نفردر سطح این شهرستان در این جام شرکت کردند که این آمار نسبت به مشابه سال قبل که ۸۰۰ نفر بود رشد چشمگیری داشته است.
این مسئول افزود: کتابها بین حلقه های ۱۰ نفره توزیع و بعد از مطالعه، مطالب خلاصه نویسی شده و به دبیرخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل داده شد.
صفوی فراهم آوردن زمینه مشارکت کتاب فروشان، گروه های غیردولتی ترویج کتابخوانی، مهدکودک ها و مدارس در برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی را از وظایف ستاد اجرایی این طرح عنوان کرد و گفت: در این راستا ضمن داوری آثار و معرفی برگزیده های جام باشگاههای کتابخوانی شهرستان، مراسم اختتامیه برای تقدیر از برگزیدگان برگزار شد.
وی بر مشارکت هر چه بهتر جام باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان تاکید کرد و گفت: فعالیت و مشارکت دستگاه های مربوطه برای اجرای جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در پیشبرد اهداف این طرح موثر است.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری خاطرنشان کرد: کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان مدارس، آنها را از خطرات و آسیب های اجتماعی دور می کند و باید در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری انجام گیرد.

صفوی با اشاره به ترویج کتاب خوانی در بین معتادان بهبود یافته یادآور شد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین معتادان بهبود یافته از دیگر برنامه ها و اهداف فرهنگی شهرستان ری به شمار می رود.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha