۱۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۹:۳۷
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83661051
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

واردات اقلام پزشکی به چین برای مبارزه با "کرونا" همزمان با مجازات مرگ برای متخلفین

پکن-ایرنا-وزارت بازرگانی چین در بیانیه ای اعلام کرده است که به شرکت ها و موسسات ذی ربط اجازه می دهد تا اقلام و تجهیزات پزشکی مورد نیز برای مبارزه با ویروس کرونا را وارد کنند.

این مجور پس از آن صادر می شود که شماره کشته های این ویروس به 427 نفر رسید و بیش از 20 هزار و 600 نفر هم به آن مبتلا شده اند.

وزارت بازرگانی در بیانیه خود آورده است که نهادها و موسسات ذی ربط می توانند اقلامی را که برای مقابله با ویروس لازم است از جمله مواد خام برای ساخت تجهیزات پزشکی و دارو و واکسن وارد کشور کنند.

این وزارتخانه می افزاید که نهادهای دولتی از جمله شورای دولتی و حزب حاکم تاکید کرده اند که هر کاری لازم است برای پیشگیری از ویروس انجام شود. از جمله قرار بر این است که محصولات کشاورزی و فراورده های گوشتی نیز به کشور وارد شود.

بانک مرکزی چین در روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته نزدیک به 250 میلیارد دلار برای تثبیت وضعیت اقتصادی و اجتماعی به بازار تزریق کرده است که از سال 2004 میلادی به این طرف بی سابقه است.

وزارت امنیت عمومی چین هم در بیانیه ای که تارنمای وزارتخانه منتشر کرده آورده است که با هر کسی که مرتکب جرایمی مرتبط با ویروس کرونا شود و نظم و ثبات اجتماعی را برهم بزند بشدت برخورد می کند و برای خاطیان مجازات های بسیار سنگین از جمله اعدام در نظر خواهد گرفت.

"جایو که جی" وزیر امنیت عمومی از همه ارگان های ذی ربط در سراسر کشور خواسته است با کسانی که به دنبال تخطی از مقررات هستند و با سوء استفاده از شیوع ویروس برای براندازی تلاش می کنند ؛ بشدت برخورد کنند.

تولید و فروش اقلام بهداشتی و پزشکی تقلبی ، حمله به پزشکان و کادرهای بیمارستان ، اختلال در فعالیت های پزشکی و درمانی ، بستن راه ها و جاده ها و سوء استفاده از شیوع ویروس برای افزایش قیمت کالاها و فراورده های مورد نیاز مردم از جمله جرایمی است که این وزارتخانه به آنها اشاره کرده است.

در بیانیه وزارتخانه به 36 جرم اشاره شده و آمده است کسانی که با شایعه پراکنی نظم اجتماعی را برهم بزنند و تلاش های مخربی داشته باشند که امنیت ملی را به خطر می اندازد ممکن است به 15 سال زندان و حتی مجازات مرگ محکوم شوند.

دولت محلی شهر پکن در پایتخت چین اعلام کرده که یکی از داروخانه ها را که بسته های ماسک مدل ان 95 را بجای 50 دلار 100 تا 150 دلار می فروخته ، 430 هزار دلار جریمه نقدی کرده است.

از شهر ووهان کانون شیوع ویروس کرونا در مرکز چین خبر می رسد که شماری از ورزشگاه ها و مراکز نمایشگاهی برای درمان شمار بیشتری از مبتلایان به بیمارستان های موقتی تبدیل می شوند و به این ترتیب 3 هزار و 400 تخت در این مراکز قرار داده خواهد شد.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که به رغم شیوع ویروس به شکل گسترده در چین، کرونا هنوز یک ویروس و بیماری فراگیر و همه گیر در دنیا محسوب نمی شود و نباید به این گونه شایعات نادرست دامن زد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha