روز بلوا دعوت به اتفاقات درونی است

تهران _ کارگردان فیلم روز بلوا با بیان این که کلید فیلم درباره عدالت است، گفت: روز بلوا دعوت به اتفاقات درونی است.

بهروز شعیبی روز چهارشنبه در نشست خبری فیلم روز بلوا گفت: عدالت کلید این فیلم است و در بخشی از فیلم بازیگر روحانی از عدالت خودش برای امام جماعت مسجد در نماز شک می کند.

وی در پاسخ به پرسشی گفت: ما به موسسه اوج  طرح کامل پیشنهاد دادیم و تنها این موسسه درباره کیفیت فیلم تاکید داشتند.

وی اضافه کرد: فیلم سفارش اوج نبود.  شعیبی افزود: نسل کنونی ما پرسشگر است و هم اکنون نیاز به گفت وگو داریم. نیاز به موسسه اوج نبود و اگر سرمایه گذار خارجی داشتیم این موضوع می ساختم.

وی درباره جامعه روحانیت در کشور، گفت: روحانیت همواره بخشی از جامعه کشور بوده و هست و البته به جایگاه آنها در حکومت کاری ندارم.

فیلم مقاله علمی یا اقتصادی نیست

شعیبی در پاسخ به پرسشی در خصوص فیلم، گفت: فیلم که مقاله علمی یا اقتصادی نیست که نتیجه مشخص داشته باشد یک درام است.

کارگردان فیلم روز بلوا در خصوص شخصیت روحانی فیلم، گفت: روحانی داخل فیلم بلوا فرد ساده لوحی نیست اما به خاطر اعتمادی که به اعضای خانواده داشته دچار مشکل شده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر دلیل نزدیکی روحانی فیلم با یک فرد هکر کامپیوتر، گفت: در بخشی که باورهای دینی کنار می روند انسان ها از منظر اخلاق کنار هم می نشینند فیلم روز بلوا از این منظر به این روایت نگاه کرده است.

باید تحمل نقد پذیری بیشتری باشد

مهران کاشانی نویسنده فیلم روز بلوا هم در این نشست خبری، گفت: ابتدا در خصوص یک روحانی شکل نگرفته بود اما هرکسی که در ساختار قدرت قرار دارد تاثیر تعیین کننده ای می تواند داشته باشد که البته باید توانایی تحمل نقد بیشتری نیز باید داشته باشد و اگر روزی دچار لغزش شود باید جبران کند.

کارن همایونفر سازنده موسیقی فیلم روز بلوا با با بیان این که برای این موسیقی زیادی ساخته شد، گفت: اما بخشی از موسیقی در فیلم حل شد. همایونفر افزود در نظر داشتیم موسیقی بسازیم که حال بیننده  خوب نباشد. 

سازنده موسیقی فیلم روز بلوا، گفت: تیتراژ فیلم ارتباط ارگانیکی موسیقی فیلم دارد.

سی وهشتمین جشنواره فیلم فجر در یک نگاه

سی وهشتمین جشنواره فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن سال همزمان با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار می‌شود.  

در این دوره جشنواره، ۱۱۵ فیلم سینمایی به همراه ۳۶ فیلم مستند فرم ثبت‌نام جشنواره را تکمیل کرده‌اند که در میان فیلم‌های سینمایی، ۳۷ اثر به فیلمسازان اول اختصاص دارد.  

این جشنواره شامل بخش های مختلف؛ از جمله مسابقه سینمای ایران یا سودای سیمرغ (فیلم های سینمایی داستانی/ پویانمایی فیلم‌های بلند داستانی که دارای پروانه ساخت یا نمایش از سازمان سینمایی باشند و تا قبل از بهمن ۱۳۹۸ اکران عمومی نشده و در هیچیک از رویدادها و جشنواره‌های سینمایی داخلی و خارجی به نمایش در نیامده باشند)،  نگاه نو (فیلم اول کارگردان: داستانی/ پویانمایی فیلمساز یا کارگردان اول، به هنرمندی اطلاق می‌شود که برای ساخت یا نمایش فیلم سینمایی خود برای نخستین بار، مجوزهای لازم و قانونی را از سازمان سینمایی کسب کرده باشد و پیش از این اثری از وی به عنوان فیلم سینمایی اکران یا در رویدادهای داخلی یا خارجی معرفی نشده باشد)،  مستند بلند، کوتاه داستانی (با زمان نمایش حداقل ۳ و حداکثر ۱۵ دقیقه)، مسابقه تبلیغات سینمای ایران و مسابقه تجلی اراده ملی است.  محمد احسانی، محمود اربابی، همایون اسعدیان، یلدا جبلی، رضا درستکار، سیدمحمود رضوی و حسین کرمی در این دوره از جشنواره اعضای هیات انتخاب فیلم‌های بخش سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران) و نگاه نو (ویژه فیلم اول کارگردانان) هستند.

غیر از پردیس ملت به عنوان کاخ اصلی جشنواره که محل نمایش فیلم ها برای اصحاب رسانه است،  پردیس سینمایی آزادی، سینما استقلال، پردیس سینمایی ایران‌مال، پردیس سینمایی باغ کتاب، پردیس سینمایی تماشا، سینما جوان، پردیس سینمایی راگا، پردیس سینمایی زندگی، پردیس سینمایی فرهنگ، سینما فجر اسلامشهر (سالن اصلی)، پردیس سینمایی کوروش، پردیس سینمایی کیان، سینما ماندانا، پردیس سینمایی مگامال و موزه سینما در مناطق مختلف شهر تهران، سینماهای مردمی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر خواهند بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha