توسعه فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه نیازمند افزایش بودجه است

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی دانشگاه تربیت مدرس گفت: کمبود بودجه سبب شده که توسعه فعالیت فرهنگی دانشگاه کاهش یابد تا انجام بیشتر امور در این زمینه به صورت خودگردان انجام شود.

محمد جواد ناطق روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: با توجه به اینکه بودجه دانشگاه برای سال آینده افزایش نداشته و از نظر تخصیص بودجه امسال نیز فقط ۵۰ درصد دریافتی داشته‌ایم، انجام و توسعه بیشتر فعالیت‌های فرهنگی با مشکل مواجه است.

وی افزود: به دلیل این روند فعالیت‌های فرهنگی خودگردان شده است. به این صورت که برگزاری کارگاه‌ها، دوره های فرهنگی و آموزشی به عهده خود دانشجویان است و دانشگاه، ارائه فضای دانشگاهی، امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، صدور گواهی دوره آموزشی و یا فرهنگی و پذیرایی را بر عهده دارد.

معاون فرهنگی دانشگاه تربیت مدرس به شرایط نشریات این دانشگاه اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه نشریات دانشجویی فعال هستند و دانشجویان موفق شدند در دوره قبلی مسابقات نشریات مفدا صاحب مقام شوند.

ناطق در خصوص اجرای طرح هایی مانند عفاف و حجاب و دانشگاه عاری از دخانیات نیز گفت: شیوه نامه‌هایی که بیشتر تشویقی است، در این زمینه طراحی و اجرا می‌شود. همچنین برنامه های آموزشی به اساتید در این زمینه ارائه شده تا به عنوان اصلی‌ترین فرد مرتبط با دانشجو بتوانند بهترین الگو را در این زمینه ارائه دهند.

وی در خصوص چگونگی ارتقاء اساتید بر اساس فعالیت های فرهنگی نیز اظهار داشت: بر اساس کمیسیون ماده یک ارتقای اساتید، با توجه به فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی اعضای هیات علمی، این ارتقاء برای آنها لحاظ می‌شود. اساتید دانشگاه تربیت مدرس نیز مقاله‌های را در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی چاپ می‌کنند، شامل این قانون می‌شوند.

ناطق درباره برنامه‌های دانشگاه در ایام دهه مبارکه فجر نیز خاطرنشان کرد:‌ دانشجویان در روزهای گذشته با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) با آرمان‌های امام راحل بیعت کردند. همچنین کمیته‌ای در این زمینه در دانشگاه تشکیل شده تا برنامه های مختلفی را در دانشگاه اجرایی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha