۱۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 83662978
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴ طرح تولیدی و عمرانی در بخش سیمینه بوکان به بهره‌برداری رسید

مهاباد- ایرنا- چهار طرح تولیدی، عمرانی و خدماتی با پنج میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال اعتبار در ششمین روز از دهه مبارک فجر در بخش سیمینه بوکان به بهره‌برداری رسید.

بخشدار بخش سیمینه در حاشیه افتتاح این طرح‌ها به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح‌ها شامل ساخت واحد مسکونی روستایی، آسفالت و ساماندهی معابر و بهره‌برداری از یک واحد تولیدی است که در مجموع با هزینه و سرمایه‌گذاری بیش از ۹ میلیارد ریال احداث و راه‌اندازی شده است.

جمال محمدی افزود: واحد مسکونی روستایی در قالب طرح مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن روستایی در روستای «رحیم‌خان» از توابع بخش سیمینه به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: این واحد مسکونی در زمینی به مساحت ۱۰۵ متر و با اعتبار یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال احداث شده که  ۴۰۰ میلیون ریال آن وام پنج درصدی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۸۰ میلیون وام بلاعوض و ۷۰۰ میلیون ریال آورده شخصی بوده است که با همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته شده است.

وی اظهار داشت: به همین مناسبت طرح ساماندهی و آسفالت معابر روستای رحیم‌خان از توابع بخش سیمینه نیز به بهره‌برداری رسید.

«محمدی» افزود: این طرح با بهره‌مندی از قیر مشارکتی، به میزان هفت هزار و ۷۰۰ متر مربع و اعتبار سه هزار و ۴۲۴ میلیون ریال (سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی) و نیز مبلغ ۲ هزار و۱۷۰ میلیون ریال (سهم دهیاری روستا) جمعا با اعتبار پنج هزار و ۵۹۴ میلیون ریال با همت بخشداری سیمینه، دهیاری و اعضای شورای اسلامی روستا و همیاری اهالی آن با رعایت تعریض‌ها و مشارکت مالی بنیاد مسکن اجرا شده است.

وی بیان کرد: کارگاه صنایع دستی (گره چینی) در روستای «حاجی‌آباد» از توابع بخش سیمینه به ظرفیت ۲۸ هزار متر مربع در سال و اشتغال‌زایی ۶ نفر با سرمایه‌گذاری ۲ هزار ۵۰۰ میلیون ریال نیز از دیگر طرح‌هایی بود که افتتاح شد. 

بخشدار سیمینه اضافه کرد: این کارگاه تولیدی صنایع دستی با مجوز اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در رسته صنایع چوبی می‌تواند علاوه بر داخل استان و کشور به کشورهای عراق، باکو و آذربایجان نیز صادرات داشته باشد.

به همین مناسبت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهر سیمینه نیز با حضور مسوولان افتتاح و فعالیت خود را در این شهر به طور رسمی آغاز کرد.

به مناسبت دهه مبارک فجر، ۳۵ طرح مختلف در بوکان با ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار و هزینه افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha