۱۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۴۳
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83663522
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

الگوی فرزندآوری با استفاده از آموزه‌های اسلامی ارتقا یابد

سمنان- ایرنا- معاون فرهنگی تربیتی حوزه علمیه خواهران استان سمنان با اشاره به بحران جمعیت در کشور، گفت: الگوی فرزندآوری در کشور با توجه به تجربیات گران‌بها و بی‌بدیل اسلامی باید ارتقا یابد.

معصومه کمشه‌کمر روز پنج‌شنبه در نشست «انقلاب اسلامی، مخاطرات امروز و فردا» که به همت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان سمنان در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد، بیان کرد: از محورهای مهم در آیات قرآن و روایات، موضوع خانواده و جمعیت اســت که می‌توان با استفاده از این گنجینه‌ها به سمت حل بحرانی که کشور را در معرض خطر قرارداده است، رفت.

وی ارتقا سلامت خانواده، افزایش نرخ باروری، تعادل و تناسب جمعیت را از مهمترین مسائل فعلی کشور خواند و افزود: تبیین و توسعه الگوی سلامت خانواده و فرزندآوری مبتنی بر ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی ایرانی اسلامی ضرورتی است که همه ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی جامعه باید به آن توجه داشته باشند.

کمشه‌کمر آموزش‎های پزشکی خانواده به ویژه آموزش مادران و افزایش پاسخگویی اجتماعی بر اساس نیازهای سلامت جامعه را از مهمترین وظایف نهادهای اجتماعی و فرهنگی جامعه در شرایط بحران جمعیت خواند و افزود: همه افراد جامعه در کنار دستگاه‌های اجرایی باید برای ارتقای جمعیت مطلوب در کشور فعالیت داشته باشند و ارزش والای انسانی فرزندآوری را در جامعه نهادینه کنند.

پایین آوردن شان مادر بزرگترین خیانت دشمنان کشور است

وی ادامه داد: دشمنان اسلام و ایران در صدد انحلال کانون خانوادگی از طریق های مختلف هستند که پایین آوردن جایگاه مادر مهمترین راهکار آنان است.

معاون فرهنگی تربیتی حوزه علمیه خواهران استان سمنان با اشاره به اینکه پایین آوردن شان و جایگاه مادر، بزرگترین خیانت دشمنان کشور است، گفت: عوارض سوء ناشی از این خطر سبب کاهش علاقه‌مندی دختران به مادرشدن و در نتیجه کاهش نرخ زاد و ولد در کشور شده است.

وی اضافه کرد: این امر کشور را با تهدید کاهش جمعیت و افزایش نرخ سالمندی مواجه کرده است که عوارض آن بسیار بی‌شمار است.

معاون فرهنگی تربیتی حوزه علمیه خواهران استان سمنان نبود نیروی انسانی و نیروی کار و افزایش هزینه‌های درمانی جامعه را از جمله این عوارض و آسیب‌ها خواند و ارائه و اجرای راهکار از این بحران را از مسوولان مربوطه خواستار شد.

سلسه نشست‌های «انقلاب اسلامی، مخاطرات امروز و فردا» به همت موسسات و نهادهای اجتماعی و فرهنگی در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود.

نشست چهل و پنجمین با موضوع«توصیه هفتم رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم» در استان سمنان به همت مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان در نوبت صبح و عصر درحال برگزاری است.

اساتید، طلاب و مبلغان سطوح سه و چهار حوزه علمیه خواهران استان سمنان در این نشست حضور دارند.

برچسب‌ها