۱۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۰۱
کد خبر: 83663674
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 بارزانی و برهم صالح در خصوص تشکیل دولت جدید عراق گفت وگو کردند

بغداد - ایرنا - رییس جمهوری عراق و رهبر حزب دمکرات اقلیم کردستان امروز پنجشنبه درباره روند تشکیل دولت جدید به نخست وزیری «محمد توفیق علاوی» بحث و گفت وگو کردند.

«مسعود بارزانی» رهبر حزب دمکرات کردستان عراق در توئیتی نوشت که با «برهم صالح» رییس جمهوری عراق درباره روند تشکیل دولت جدید بحث و گفت وگو کرده است.

وی گفت وگو ها را با صالح در خصوص روند تشکیل دولت جدید به نخست وزیری محمد توفیق علاوی سازنده و ثمر بخش خوانده و افزوده که تحولات عمومی عراق در این دیدار مورد بحث و گفت وگو قرار گرفته است.

برهم صالح صبح امروز برای بررسی روند تشکیل دولت جدید، بغداد را به مقصد اربیل ترک کرد.

براساس گزارش ها قرار است که صالح در کردستان عراق با «نیچروان بارزانی» رییس اقلیم و «مسرور بارزانی» نخست وزیر دولت محلی کردستان عراق نیز دیدار و گفت و گو کند.

 رسانه های کردزبان نزدیک به برهم صالح نوشتند که رییس جمهوری در این سفر با مقامات اقلیم کردستان عراق آخرین تحولات کشور و منطقه، رابطه بغداد و اربیل، روند تشکیل دولت جدید و مشارکت کردها در دولت محمد علاوی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

رییس جمهوری عراق اوائل هفته جاری (۱۲ بهمن ماه) محمد توفیق علاوی را به عنوان جایگزین «عادل عبدالمهدی» که در هشتم آذرماه گذشته از سمت نخست وزیری عراق استعفا کرده بود، مکلف به تشکیل دولت جدید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha