۱۹ بهمن ۱۳۹۸، ۹:۵۲
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 83665031
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته

۱۹ بهمن ۱۳۹۸، ۹:۵۲
کد خبر: 83665031
رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته

گرگان - ایرنا - آغاز ویژه برنامه‌های دهه فجر در استان، سفر رییس دفتر رییس جمهوری، وزیر علوم تحقیقات و فناوری، رییس بنیاد مستضعفان ، مشاور مقام معظم رهبری در حوزه دفاعی و تنی از معاوان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف به گلستان ، برگزاری یادواره شهدای کارگری، مشاهده تلفات پرندگان در خلیج گرگان و برگزاری نمایشگاه صنایع متوسط و کوچک در گرگان از جمله رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته بود.

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری در سفری دو روزه به گلستان، علاوه بر حضور در جلسه شورای اداری استان و افتتاح متمرکز و آغاز عملیات اجرایی ۲ هزار و ۵۳۲ طرح عمرانی و اقتصادی این استان، به گنبد و آق قلا رفت و چندین طرح عمرانی و اقتصادی این شهرها را به بهره برداری رساند. 

واعظی همچنین علاوه بر سخنرانی در جمع نمازگزاران جمعه گرگان، به دیدار خانواده دکتر مقصودلو از جانباختگان حادثه سقوط هواپیما رفت و در نشست با تجار و بازرگانان گلستان نیز شرکت کرد.

**

همزمان با ۱۲ بهمن و اولین روز دهه فجر، برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی در گستان به صورت رسمی و متمرکز از فرودگاه گرگان و با استقبال نمادین از حضرت امام خمینی (ره) آغاز شد.

در مراسم متمرکز آغاز جشن های پیروزی انقلاب گلستان در فرودگاه گرگان، مدیران و مسوولان استانی، فرماندهان نظامی و انتظامی استان شرکت داشتند.

**

جشنواره شعر فجر گلستان با عنوان گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی، با تجلیل از برترین‌ها در تالار فخرالدین اسعد گرگان به کار خود پایان داد.

در بخش آزاد بزرگسالان این جشنواره سارا بازوی، طاها ارجونی، حسین حاجی‌کلاته، سمیرا مرادپور و مجتبی طالبی و علی‌اکبر آغاسیان در بخش ویژه سردار سلیمانی در این رده سنی منتخب و لوح و هدایایی خود را دریافت کردند.

در بخش کودکان و نوجوانان با موضوع آزاد بارانه نشاطی، مهدیه بیات و علی ارجونی رتبه اول تا سوم شدند و در بخش ویژه سردار سلیمانی همین گروه سنی فاطمه آبام و فرشاد خدنگ منتخب شناخته شدند و لوح تقدیر و هدایای خود را دریافت کردند.

**

استاندار گلستان با تاکید بر ضرورت ایجاد و حفظ آمادگی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: مراقبت و پیشگیری لازم برای مقابله با ورود احتمالی ویروس به این استان مرزی ضروری است.

هادی حق شناس شامگاه در آیین تجلیل از داوطلبان جمعیت هلال احمر گلستان گفت: خیرین، داوطلبان و نهادهای عمومی برای اطلاع‌رسانی و آموزش شهروندان به شیوه‌های مختلف مانند نصب بنر، تبلیغات شهری و دیگر موارد اقدام کنند.

**

دومین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط شهرک‌ها و نواحی صنعتی گلستان با حضور محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور در محل نمایشگاه بین‌المللی گرگان آغاز به‌کار کرد. 

این نمایشگاه از ۱۷ بهمن ماه  به مدت ۴ روز برای بازدید تولیدکنندگان، کارآفرینان، دانشگاهیان و فعالان اقتصادی دایر است.

صالحی نیا همچنین در مراسمی جداگانه با حضور در شهرک صنعتی ناحیه گرگان یک (سرخنکلاته) از کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیان با ظرفیت سالانه تولید ۳۰ هزار تن خوراک آماده طیور، ۱۵ هزار تن خوراک آماده دام، ۵ هزار تن خوراک آبزیان، ۲۵۰ تن کنستانتره خوراک آبزیان و ایجاد اشتغال پایدار برای ۳۵ نفر، بهره برداری کرد.

**

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی گلستان جمع‌آوری لاشه گونه‌های تلف‌شده پرندگان مهاجر از جمله فلامینگو و چنگر را در پهنه آبی خلیج گرگان محدوده شهرستان بندرگز تایید کرد.

محسن عبدالوند اظهارداشت: کارشناسان پایش دریایی این اداره در محدوده شهرستان بندرگز لاشه ۴ قطعه پرنده تلف شده از نوع چنگر را از خلیج گرگان جمع آوری کردند.

وی افزود: در محدوده پیرامونی جزیره آشوراده نیز یک لاشه فلامینگو توسط این اکیپ از آب خارج شد.

**

هفت هزار جلد سند املاک بنیاد علوی در گلستان، مازندران، گیلان، خراسان رضوی و خراسان شمالی با حضور پرویز فتاح سازمان بنیاد مستضعفان کشور در گرگان به مردم این استان‌ها اهدا شد.

 وسعت این املاک ۲ هزار و ۴۳۶ هکتار و ارزش آن ۳۳ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال اعلام شد.

از مجموع این املاک، چهار هزار و ۸۵۰ فقره مربوط به گلستان، ۷۱۰ فقره مربوط به مازندران، ۵۴۰ فقره مربوط به خراسان شمالی، ۵۰۰ فقره مربوط به گیلان و ۴۰۰ فقره برای استان خراسان رضوی است.

رییس بنیاد مستضعفان کشور در این مراسم از مدیران اموال و املاک استان های خراسان رضوی و شمالی، مازندران و گیلان خواست در واگذاری اسناد املاک علوی به افراد واجد شرایط شتاب کنند.

همچنین رییس بنیاد مستضعفان کشور در بازدید از مناطق سیل‌زده آق قلا نیز  گفت : این نهاد از ابتدای وقوع سیل گلستان تاکنون بیش از ۷۵ هزار تن سیمان رایگان برای بازسازی و مرمت خانه‌های آسیب‌دیده این استان توزیع کرد.

**

مسوول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گلستان گفت: ۶۶ درصد مسجدهای این استان کانون فرهنگی ندارند و به همین دلیل فعالیت‌های مرتبط و مورد انتظار در آن‌ها برگزار نمی‌شود.

مهدی بیکی امروز اظهار داشت: برای راه‌اندازی کانون فرهنگی در یک مسجد علاوه بر ضرورت وجود مکان مناسب، به ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار برای تجهیز نیاز است.

**

دوازدهمین یادواره ۵۴ شهید کارگری گلستان و گرامیداشت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی با حضور شاغلان صنایع و واحدهای تولیدی و مسوولان استان در گرگان برگزار شد.

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه نینوا گلستان در این مراسم با تاکید بر این که بین دیدگاه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری تفاوتی وجود ندارد، گفت: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از مکتب وحی و زمینه‌ساز حکومت جهانی مهدویت است.

**

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر به گلستان علاوه بر نشست با هیات رییسه، شورا و هیات ممیزه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی، در آیین نکوداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کرده و سپس استخر این مرکز آموزش عالی را افتتاح کرد.

ساخت استخر دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با زیربنای ۲ هزار و ۳۲۲ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۸۸ هزار میلیون ریال از بهمن ماه سال ۹۵ آغاز شد و با ابعاد ۲۵ در ۱۶ متر بزرگترین استخر استاندارد گلستان است.

همچنین بهره‌برداری از ۱۲ طرح عمرانی، آموزشی، ورزشی و خدماتی دانشگاه دولتی گنبدکاووس به مناسبت ایام پیروزی انقلاب اسلامی با حضور معاون اداری، مالی و منابع انسانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رییس و معاونین این مرکز آموزش عالی و فرماندار ویژه این شهرستان مرزی آغاز شد.

**

 مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به تحرکات سیاسی - نظامی آمریکا در منطقه گفت: هدف این کشور، سلطه بر نظام‌های سیاسی منطقه و تاراج منابع خاورمیانه است.

سردار حسین دهقان در گردهمایی خانواده شهدا و ایثارگر گرگان اظهار داشت : سیاست‌مدران آمریکایی تلاش می کنند تا بیرق سلطه خود در منطقه را گسترش داده و نظام های سیاسی حافظ منافع اقتصادی و سیاسی خود را از نابودی دور کنند.

در این گردهمایی که در حسینیه عاشقان ثارالله در گرگان برگزار شد از یادگاران  ۱۸ خانواده شهید مدافع حرم گلستان تجلیل شد.

**

معاون محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی گفت: اشتغال پایدار مناطق سیل‌زده گلستان با احداث دام‌سرا و واگذاری دام سبک به روستاییان خسارت‌دیده شتاب می‌گیرد.

حامد صادقی در مراسم واگذاری ۳۰ راس دام سبک به روستاییان چن سولی آق قلا اظهار امیدواری کرد: اشتغال پایدار این مناطق که در اثر سیل دچار خسارت شد، با تحویل این دام ها به حالت عادی برگردد.

وی بیان کرد: یکی از اهداف معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی در مناطق سیل زده آق قلا، احداث ۹۰۰ باب دامسرا تا پایان امسال با هدف ایجاد مشاغل پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستانشینان به سایر مناطق است که تاکنون نیمی از این دامسراها به بهره برداری رسید.

**
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت که با وجود افزایش حجم مخزن سدهای این خطه شمالی در مقایسه با سال قبل، کاهش ۷۲ درصدی بارش در مناطق شمالی این استان نگران کننده است.

علی نظری اظهار داشت: بارش سال قبل وضعیت دبی رودخانه های گلستان را بهبود بخشید اما در مقایسه با درازمدت، آورد آبی رودخانه های منطقه رو به کاهش است.

وی بیان کرد: در حال حاضر مخزن سدهای گلستان ۳۳ درصد معادل ۸۱ میلیون متر مکعب آب ذخیره دارد در حالی که در مدت مشابه سال قبل این رقم ۲۸ درصد معادل ۶۷ میلیون متر مکعب آب بود.

**

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که تاکنون موردی از وجود ویروس کرونا در این استان تایید نشده و دانشجویان چینی ساکن گرگان هم در سلامت هستند.

مسوول روابط عمومی جامعه المصطفی گرگان هم گفت: در این مرکز حدود ۶۰ دانشجوی چینی مشغول تحصیل هستند و محدودیتی برای سفر به کشورشان وجود ندارد اما هنگام بازگشت به ایران حتما قرنطینه و آزمایش‌های لازم پزشکی از آنها به عمل می‌آید.

**

دختران مقطع ابتدایی گنبدکاووس در پیام انقلاب را در ۸۰ متر پارچه به تصویر کشیدند که اثر خلق شده آنان ۲۲ بهمن برای عموم مردم به نمایش گذاشته می‌شود.

**

تیم کبدی سرخنکلاته گرگان با پیروزی در دیدار روز آخر لیگ برتر کبدی مقابل تیم پایا آذربایجان شرقی، عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کرد.

هفته آخر لیگ برتر کبدی چهارشنبه و پنجشنبه در گرگان برگزار شد که در آخرین مسابقه این هفته و در دیداری حساس، تیم‌های پایا آذربایجان غربی و سرخنکلاته به مصاف هم رفتند که در پایان سرخنکلاته با برتری ۳۷ به ۳۶ حریف خود را مغلوب کرد و با ۲۴ امتیاز لیگ قهرمان این مسابقات شد.

در چهاردهمین دوره رقابت های لیگ برتر کبدی مردان کشور هشت تیم عقاب تالش، سرخنکلاته و امید جلین از گلستان ، رعد پدافند قم، پایاتردینگ آذربایجان غربی، ساری، خراسان رضوی و کرمانشاه حضور داشتند.

**

تیم بسکتبال دختران شهر گرگان با برتری مقابل میزبان خود پالایش نفت آبادان مسیرش برای رسیدن به فینال لیگ برتر ایران را نزدیک‌ کرد.

دختران بسکتبالیست گرگان در اولین رقابت مرحله نیمه نهایی لیگ برتر ایران در آبادان حریف جنوبی خود را با نتیجه ۹۴ به ۷۲ شکست داد تا با امیدواری بیشتر به مسابقه دوم و استفاده از موقعیت میزبانی بتواند راهی فینال شود.

**

در حساس ترین بازی هفته بیست و پنجم لیگ برتر بسکتبال کشور شهرداری گرگان مهمان پتروشیمی بندر امام بود که توانست با نتیجه ۷۰ بر ۵۵ پیروز شود.

شهرداری گرگان با این پیروزی با کسب ۴۴ امتیاز از ۲۳ بازی و ۲ بازی کمتر نسبت به دیگر رقبا در رده دوم جدول رده بندی قرار دارد و دوشنبه در آخرین هفته لیگ برتر در آبادان مهمان صنعت نفت این شهر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha