۱۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۸:۳۰
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 83666392
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نگرانی نماینده پارلمان عراق از ورود ویروس کرونا از بندر ام القصر

بغداد - ایرنا - یکی از نمایندگان پارلمان عراق روز شنبه درباره ورود ویروس کرونا از بندر ام القصر استان بصره به کشور و فاجعه ای که ممکن است در این مورد رخ دهد، هشدار داده‌است.

به گزارش ایرنا، «جمال المحموداوی» روز شنبه در بیانیه ای تاکید کرد که ورود کشتی هایی از چین به همراه کادرهای چینی یا فیلیپینی به بندر ام قصر بدون هیچ گونه پایش و آزمایش پزشکی خطرناک است و می تواند منجر به شیوع این ویروس در سراسر عراق شود.

وی در مورد فاجعه ای که ممکن است به دلیل ویروس کرونا در بندر ام قصر استان بصره رخ دهد، هشدار داد و از وزارت بهداشت خواست که در اعزام و هدایت کمیته های پزشکی به این شتاب کند.

عراق دو هفته پیش فرودگاه های خود را به روی مسافران و اتباع چین بست.

ویروس کرونا که اعلام شد اواخر سال گذشته میلادی در بازار غذاهای دریایی در شهر ووهان واقع در استان هوبی در مرکز چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می فروخت سرچشمه گرفته است اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین به بیش از ۲۰ کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم گسترش یافته است.

براساس اخرین امار بیش از ۳۴ هزار نفر در سراسر چهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند و بیش از ۷۷۰ نفر نیز جان خود را از دست دادند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha