۲۱ بهمن ۱۳۹۸، ۷:۲۹
کد خبرنگار: 926
کد خبر: 83668374
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جامعه اهل ‌سنت مدیون نظام جمهوری اسلامی است

۲۱ بهمن ۱۳۹۸، ۷:۲۹
کد خبر: 83668374
جامعه اهل ‌سنت مدیون نظام جمهوری اسلامی است

قشم- ایرنا- جامعه اهل سنت در ایران مدیون نظام جمهوری اسلامی است و بازگو کردن این نعمت یک وظیفه است.

به گزارش ایرنا، امام جمعه اهل سنت قشم شامگاه یکشنبه در جشن انقلاب روستای منصورآباد قشم گفت: اهل سنت پیش از انقلاب در حاشیه بود و به برکت انقلاب هم اکنون منابر و خطابای ما آزاد هستند.

شیخ عبدالرحیم خطیبی افزود: در حالی است که خطیب‌های جمعه در کشورهای حاشیه خلیج فارس مجبور هستند خطبه‌های دیکته شده را بخوانند.

وی ادامه داد: نماز جمعه در برخی کشورهای عربی با حضور ناظر برگزار می‌شود و اگر کلمه‌ای از متن خطبه توسط خطبا کم یا زیاد شود پیگرد قانونی دارد.

امام جمعه اهل سنت قشم تصریح کرد: افزایش مدارس دینی اهل سنت از دیگر دستاوردهای انقلاب است که با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست.

وی افزود: اهل سنت جزیره قشم هم اکنون دارای ۳۷ مدرسه دینی رسمی است و ۳۴ مدرسه نیز در حال اخذ مجوزهای لازم هستند که این آمار بسیار بالاتر از  سایر نقاط استان است.

خطیبی ادامه داد: سه فرماندار استان هرمزگان و تعداد زیادی از معاونان فرمانداری‌ها و نیز بخشداران مختلف از جامعه اهل سنت هستند که این موضوع خود از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد:  مردم افغان‌، ایران اسلامی را با تمام مشکلات موجود و به دلیل امنیت و آرامش حاکم بر کشورمان برای زندگی به کشور خود ترجیح داده‌اند.

امام جمعه اهل سنت قشم افزود: همه ما در دریای متلاطم امروز مسافر یک کشتی هستیم که در مسیری روشن پیش می‌رود و برخی انسان‌های خیره‌سر به دنبال سوراخ کردن کشتی انقلاب هستند.

وی ادامه داد: در برابر هنجارشکنان و کسانی که در حمایت از آنان موضع‌گیری می‌کنند همه مسوول هستند و نباید تماشاگر باشند.

خطیبی خاطرنشان کرد: امروز جامعه در برابر انواع مختلفی از تهاجمات فرهنگی از جمله آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی، انحرافات اعتقادی، فکری و منکرات قرار دارد که باید با صبر و حوصله از این شرایط عبور کرد.

وی گفت: باید قدردان نعمت انقلاب بود و همه عالمان دینی باید برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و امیدبخشی در جامعه که از اصول آن است، ایفای نقش کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha