رییس الحشد الشعبی از ضرورت بازسازی این سازمان مردمی خبر داد

بغداد – ایرنا – رییس سازمان الحشد الشعبی از ضرورت بازسازی این نیروی داوطلب مردمی عراق بعد از شهادت سرداران «پیروزی حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس» خبر داد.

«فالح الفیاض» در آیینی چهلم شهادت شهدای مقاومت که بعد از ظهر امروز سه شنبه در بغداد برگزار شد گفت که پس از شهادت سرداران پیروزی حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، ضرورت ایجاب می کند که در تشکیلات الحشد الشعبی بازنگری شود.

مشاور امنیت ملی عراق تاکید کرد که باید الحشد الشعبی آن گونه که این دو سردار شهید و مرجعیت عالی دینی می خواستند در زمینه دفاع از عراق و ماموریتی که دارد، ارتقا یابد.

وی خاطر نشان ساخت که هیچ نگرانی از آینده این سازمان مردمی وجود ندارد.

الفیاض افزود که برخی می خواستند که با شهادت این دو سردار، ما هم غرق شویم اما شهادت این عزیزان امروز ما را به ساحل امن رهنمون ساخته است

وی اضافه کرد که الحشد الشعبی ساخت و خواست مرجعیت عالی دینی عراق و انعکاس دهنده وجدان ملت عراق با همه اقوام و طوایف این کشور است.

رییس الحشد الشعبی تاکید کرد که عراق بدون الجشد الشعبی نه امنیت،  نه آینده و نه اعتبار دارد.

وی از سردار سلیمانی در این آیین به نیکی یاد کرد و گفت که ایشان در زمان حیات خود راضی نبودند کسی درباره او چیزی بگوید اما اینک که در میان ما نیست دوستان و نزدیکان او باید از خصلت های نیک و منحصر به فرد این بزرگمرد سخن بگویند و کتاب بنویسند.

الفیاض تاکید کرد که باید درباره اخلاق، منش، ارزش ها، سخاوت، جوانمردی و شجاعت این مرد بزرگ کتاب ها نوشته شود.

او از ابومهدی المهندس نیز به عنوان یک مرد با اخلاق یاد کرد و گفت که او با شیوه پدرانه با همه رفتار می کرد.

در این آیین سفیر جمهوری اسلامی ایران، نماینده مقام معظم رهبری در عراق، مقام های لشکری و کشوری، نمایندگان پارلمان، فرماندهان مقاومت اسلامی، همرزمان سرداران شهید، خانواده های شهید عراقی و سران عشایر این کشور حضور داشتند.

شمال تا جنوب عراق امروز در استان های مختلف شاهد آیین های متعددی یادبود و گرامیداشت سرداران شهید و همرزمانشان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha