۲۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۲۵
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 83672868
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح «تام» برای مدیریت پسماند سازمان‌ها در ارومیه اجرا می‌شود

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: طرح «تام» (تفکیک از مبدا) با هدف جمع‌آوری جداگانه پسماندهای تر و خشک، از ادارات و سازمان‌های دولتی در این شهر آغاز می‌شود.

احد یوسفی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حفاظت از محیط ‌زیست و صرفه‌جویی در منابع و کاهش هزینه‌های مدیریت پسماند با جلب مشارکت ادارات و سازمان‌های دولتی از اهداف اجرای این طرح به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: در مرحله بعدی، جمع‌آوری جداگانه پسماندهای تر و خشک از رستوران‌ها، فروشگاه‌هذ و مدارس و پس از آن، از جلوی درب منازل در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های این طرح، جمع‌آوری کاغذهای باطله از استانداری آذربایجان‌غربی، فرمانداری و شهرداری ارومیه بوده و در فاز بعدی، کاغذهای باطله بانک‌های غیردولتی و شرکت‌های بیمه و مدارس جمع‌آوری خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه ادامه داد: به تمامی‌سازمان‌ها و نهادها، کارتن پلاست‌ها با ظرفیت‌های ۲۰ لیتر و ۶۰ لیتر جهت جمع‌آوری اهدا و به هریک از مخزن‌ها کدی اختصاص داده می‌شود تا با هماهنگی های صورت گرفته نسبت به جمع‌آوری و انتقال زباله‌ها اقدام ‌شود.

وی از تولید روزانه ۵۰۰ تن زباله در شهر ارومیه خبر داد و اظهار کرد: موضوع تفکیک پسماند از مبدا توسط شهروندان باعث کاهش تولید زباله به میزان ۱۵۰ تن می‌شود.

یوسفی گفت: در تفکیک زباله‌های تر و خشک، نقش زباله‌های خشک بسیار پر رنگ است زیرا این نوع زباله‌ها قابل بازیافت بوده و از ارزش اقتصادی بارزی برخوردار است.

تفکیک زباله از منزل منجر به کاهش حجم زباله‌ها شده و این امر تاثیر بسزایی در حفظ محیط زیست دارد و ارزش افزوده ای که از تفکیک زباله به دست می‌آید در بلند مدت ارزش اقتصاد زیادی برای شهر خواهد داشت.

در بازیافت زباله کمک های مردمی‌ حرف اول را می‌زند و تفکیک زباله باید از منازل شروع شود.

در حال حاضر کمتر از یک درصد زباله‌ها در ارومیه تفکیک می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha